25 aprilie 2024, 23:53

Amintiri cu motociclete și iubiri. Între plajele din Vama Veche și Dubai, povestea de succes a unei românce în Emiratele Arabe Unite

Ioana Andreea Roceanu este unul dintre tinerii care au decis să plece din țară, dar care nu vor să uite țara din care au plecat. Locuiește în Emiratele Arabe Unite și ocupă funcția de Business Development Manager pentru o mare companie care activează în domeniul marketingului și comunicării.

Într-un interviu acordat editiadedimineata.ro, Andreea vorbește despre plajele din Vama Veche și din Dubai, mândria de a reprezenta România în Emiratele Arabe Unite și motivele pentru care s-ar întoarce acasă.

Curaj

Tânăra româncă se considere o femeie curajoasă. „Sunt o femeie curajoasă. Mi-aș dori să pot influența pozitiv alte femei să fie mai curajoase, să iasă din zona de confort, să aibă încredere că orice ne propunem putem reuși dacă într-adevăr ne dorim.”, spune Andreea.

Andreea, alături de părinții ei

Părinții, foarte importanți

Andreea este recunoscătoare părinților pentru căldura și îndrumarea de care s-a bucurat din partea lor. „Sunt o femeie norocoasă pentru că am o familie minunată. Părintii mei, Ion si Maria (da, numele tradiționale românești) mi-au oferit o copilărie minunată, iubire necondiționată și un exemplu de urmat în viață. Tatăl meu, Ion Roceanu, este stâlpul meu de rezistență, un om cu un caracter rar întâlnit, un exemplu de etică. Momentan este profesor universitar de cyber security la Universitatea Națională de Apărare «Carol I». Mama mea, Maria Roceanu, pe lângă faptul că are o carieră de succes – până de curând a lucrat pentru Serviciile de Telecomunicații Speciale din București, iar acum lucrează pentru Administrația Prezidențială – este o mamă așa cum mi-as dori ca toată lumea sa aibă. Iubirea ei pentru familie nu are margini. De la ea am învățat să am grijă de mine ca femeie, să am grijă de casa mea, să fiu mereu elegantă și niciodată să nu-mi cobor standardele. Fără ei n-aș fi cine sunt acum.”, povestește tânăra.

Copilărie

Tânăra a copilărit la țară. „M-am născută în București, dar la scurt timp, bunicii din partea tatălui m-au luat în grijă și am copilărit până la șapte ani în satul natal al tatălui meu, Barlogu, județul Argeș. Nu am cuvinte să exprim cât de recunoscătoare le sunt bunicilor pentru iubirea și grija pe care mi-au oferit-o. Bunicul meu, pe care l-am iubit foarte mult, a decedat cand eu aveam 12 ani. Deși eram micuță, amintirea lui a rămas vie în mintea mea, vocea lui, felul lui calm și blând. Bunica mea este acasă, în același sat în care a locuit toată viața, și mereu mă aștepta în vacanță cu brațele deschise și cu mâncare gătită de ea. Toată copilăria mea este o amintire frumoasă. Copilăria la sat este de neînlocuit. Doar cine a copilărit așa știe ca niciun hotel de lux și nicio destinație exotică nu au cum să echivaleze sentimentul pe care îl ai când te întorci unde ai copilărit. Îmi aduc aminte că mă jucam toată ziua, uitam să mănânc sau mâncam ce apucam prin vecini. Vara ne duceam la «furat» de mere și corcodușe, iar iarna nu lăsam sania să se odihnească.”, își amintește românca.

Andreea, la sediul Facebook din Emiratele Arabe Unite

Nu a fost elev de nota 10

Părinții au îndemnat-o pe Andreea să participe la multiple activități în copilărie. „În copilărie, părinții mei m-au înscris la diverse activități – lecții de dans, de înot, de chitară – pe toate le-am făcut pe jumătate. Parcă voiam, parcă nu voiam. Mereu am avut o personalitate puternică și dacă nu simțeam să fac ceva, nu făceam, neținând cont de consecințe. Ca acum! (Zâmbește!) Nu am fost un elev de nota 10, nu am luat premii și nu am fost la olimpiade. Nu o spun cu mândrie, dar nici cu regret, eu sunt de părere că educația formală pe care o primești în școală nu te definește ca om și nu îți conturează caracterul.”, crede Andreea.

Prima întâlnire cu compasiunea

Încă de mică, Andreea a întâlnit sentimentul de compasiune. „După cum am spus, am avut o copilărie extrem de fericită și la bunici și în București cu părinții, singurul aspect al copilăriei mele care m-a marcat a fost moartea bunicului meu. Nu m-a marcat moartea în sine, deși am simțit o durere profundă, ce m-a marcat de fapt a fost suferința tatălui meu și atitudinea celorlalți membri ai familiei. Se spune că doar în situații de cumpănă îți dai seama de puterea, taria de caracter, maturitatea și mai ales, compasiunea celor din jurul tău. Trăirea respectivă a fost prima mea întâlnire cu compasiunea. Sunt o persoană plină de compasiune, mă las pe mine ca să ajut pe altcineva, încerc mereu să mă pun în locul celuilalt să înțeleg prin ce trece și cu ce pot ajuta.”, spune tânăra.

A fost Miss Boboc

În liceu, Andreea a fost aleasă Miss Boboc. „Am terminat Colegiul Național «Elena Cuza», profilul pedagogic cu diploma de învățătoare/ educatoare. Nu am profesat niciodată, nu că nu mi-ar fi plăcut, dar din păcate (și din fericire!) sistemul din România m-a făcut să-mi doresc să studiez mai departe și să urmez altă carieră. În liceu am fost foarte răsfațată de către colegi și profesori. Am participat la Miss Boboc și am câștigat primul loc, de aici și popularitatea în liceu. Am avut o adolescență normală, mai și chiuleam, mai și învățam (ca orice adolescent!), dar mereu am avut oarecum o traiectorie și mereu mi-am urmat instinctul. După liceu am urmat cursurile de Marketing și Afaceri Economice Internaționale din cadrul Universității «Spiru Haret» din București, iar după universitate m-am înscris la master în cadrul Academiei de Studii Economice și am studiat Marketing Management.”, povestește Andreea.

Andreea, gata să se îndrăgostească pe motocicletă

S-a îndrăgostit pe motocicletă

Andreea și-a întâlnit primul soț pe motocicletă. „După ce am împlinit 18 ani, mi-am luat permisul pentru motociclete și la scurt timp mi-am cumpărat prima motocicletă, un Kawasaki ZX4R. Printr-un forum al comunității de motocicliști, m-am împrietenit cu alți motocicliști și uite așa ne-am format un grup minunat. Ieșeam împreună aproape zilnic cu motocicletele, aveam întalnirea «la birou» la Arcul de Triumf și de acolo plecam mai departe. Aceste prietenii sunt și acum și cred că vor fi pe viață, oameni extraordinari, exemple de urmat. Tot așa mi-am cunoscut și fostul soț, pasionat de motociclete, carieră în motociclism și business legat tot de domeniul moto. Fostul soț, Stefan, pilot la categoria super-sport al campionatului Romanian SuperBike, participa în trecut la multe competiții desfășurate pe circuitele din Europa. Alături de el am vizitat majoritatea circuitelor europene în Grecia, Cehia, Austria, Ungaria, Spania. Sentimentul de la curse este copleșitor. Acum nu mai am motocicletă, dar nu ratez etapele MotoGP și urmăresc cu interes de fiecare dată.”, spune tânăra.

Andreea și răsăritul din Vamă

Vama Veche

Deși poate merge în fiecare zi la plajă în Dubai, Andreea nu poate uita nopțile petrecute pe plaja din Vama Veche. „Sunt foarte puține locuri care mă încarcă cu energie pozitivă. Nu există vară să nu ajung în Vama Veche și mereu închei fiecare weekend cu un zâmbet până la urechi. Dorm cinci ore în trei zile, dar plec mai tânără cu cinci ani. Sunt de parere că avem nevoie de astfel de momente care ne încarcă sufletul cu fericire.”, povestește Andreea.

Piața muncii din România

Încă de când era la master, Andreea și-a dorit să muncească și a activat în cadrul unei mari agenții de comunicare și publicitate. „Încă de cand eram la master, am început un internship la o agenție globală de comunicare și publicitate. Făceam putin din toate, dar așa am învățat foarte multe lucruri pe care le aplic și acum. După internship am fost angajată și am lucrat în continuare în același departament pentru aproximativ un an. După această experiență, mi s-a oferit oportunitatea să fiu marketing manager pentru o afacere e-commerce abia lansată. Nu știu de ce, dar mereu am fugit de companiile mari, multinaționale, nu m-a atras niciodată zona corporate. Toată activitatea mea profesională în Romania a fost în marketing și comunicare, ceea ce am și studiat, dar eram implicată în diverse proiecte și cel mai mult mi-a plăcut perioada când am avut poziția de marketing manager pentru un restaurant din București. Eram responsabilă cu publicitatea, evenimentele, lucram direct cu artiști și formații cunoscute în România. Eram în elementul meu, nicio zi nu era la fel. Îmi place să socializez, să cunosc oameni noi, să mă implic în activități antrenante, sunt foarte dinamică și activă.”, spune tânăra româncă.

NYE fireworks on Burj Khalifa

Artificii de Anul Nou în Dubai

Cum s-a decis să se mute în Emiratele Arabe Unite

Primul contact al Andreei cu Emiratele Arabe Unite a fost la trecerea dintre anii 2012 și 2013. „În Emiratele Arabe Unite am venit prima oară în vizita în 2012 cu o prietenă. Am sărbătorit noul an în Burj Khalifa, am văzut minunatele artificii, clădirile, faimosul hotel Atlantis de pe Palmier (Atlantis the Palm) și Burj Al Arab și am plecat așa cum am venit. Nu pot să spun că nu am fost impresionată, dar nu am simțit că am o conexiune cu locul. Eu având o personalitate rebelă, motociclete, Vama Veche, rock’n roll, nu am fost atrasă imediat. Abia după a doua vacanță în 2014 am simțit potențialul țării și frumusețea locului. Cum m-am întors în București, am decis că vreau să mă mut în Emiratele Arabe Unite. Nu am vorbit cu familia despre decizia mea, le-am comunicat mult mai târziu când eu deja aveam o ofertă de muncă. Eu sunt de părere că orice în viață este posibil dacă ne dorim cu adevărat. Nu există problemă fără soluție sau obiectiv imposibil de atins. Decizia de a mă muta a fost spontană, nu m-a convins nimeni, nu aveam pe nimeni în Emirate, nu aveam relații sau cunostințe în afară de o prietenă bună care se mutase de doar câteva luni, deci fără posibilități de a mă ajuta sau sfătui prea mult.”, povestește Andreea.

Andreea Roceanu / Dunele de nisip, Dubai

Andreea Roceanu | Dunele de nisip, Dubai

Primii pași pe drumul spre succes în Emiratele Arabe Unite

De când s-a hotărât să meargă în Emiratele Arabe Unite, Andreea și-a dedicat timpul și energia căutării unui loc de muncă potrivit. „Din momentul în care mi-am stabilit obiectivul de a lucra în Emiratele Arabe Unite, am început să aplic în fiecare zi la toate job-urile din domeniul marketing-ului. Am aplicat în fiecare zi, am dedicat până la cinci ore pe zi timp de cinci luni. Am întâlnit o gramadă de impostori, companii fantomă, job-uri fantomă, indivizi care încercau avansuri personale, dar printre sutele de impostori, am avut câteva interviuri serioase și am selectat într-un final oferta să lucrez pentru Ramada Hotel în Abu Dhabi pe poziția de marketing manager. De aici toată aventura în Abu Dhabi și experiențele frumoase pe care locul mi le-a oferit. Am ajuns pe 1 iunie 2015, iar pe 2 iunie eram deja la noul birou. Totul era nou, nu cunoșteam pe nimeni in Abu Dhabi, dar nu am avut nicio secunda vreun sentiment de temere. Din contră, eram entuziasmată de tot noul din jurul meu si de toți oamenii pe care urma să îi cunosc. Este un sentiment pe care aș vrea să-l retraiesc cu siguranță. În 2016 m-am mutat în Dubai cu un nou job și sunt în continuare aici. În alt Emirat nu m-aș muta, desi le-am vizitat pe toate, singurele Emirate în care aș locui cu drag sunt Abu Dhabi și Dubai.”, spune tânăra.

Alex, noul iubit al Andreei

Noul iubit, un brazilian care practică arte marțiale

Andreea și-a cunoscut noul iubit în Emiratele Arabe Unite. „În tot acest timp, am întâlnit mulți oameni, puțini m-au impresionat și putini au rămas în viața mea. Cei care au rămas vor fi prieteni pe viață pentru că sunt foarte selectivă cu oamenii din jurul meu. Tot aici l-am întâlnit și pe iubitul meu, Alex, singurul bărbat care m-a impresionat într-adevar de când m-am mutat în Dubai. Avem cariere total diferite, el este managerul unității de Martial Arts și luptător de performanță MMA (Mixed Martial Arts) și World Professional Jiu-Jitsu Champion 2019. Cumva el a știut cum sa-mi tempereze personalitatea mea rebelă și uite cum o româncă cu o carieră în marketing și business development și un brazilian campion în arte marțiale, fac o pereche reușită. Mixul de naționalități și interesctarea pe care o ai zilnic cu diverși oameni din toate colțurile lumii nu se întâmplă doar pe plan profesional, ci și personal. Majoritatea româncelor (și nu numai) pe care le cunosc în Dubai, sunt căsătorite sau în relații serioase cu bărbați din diferite părți ale lumii.”, povestește Andreea.

Dubai, văzut de sus

Dubai, surse de entertainment

Andreea e încântată că are ocazia să întâlnească oameni din diverse colțuri ale lumii în Dubai. „Dubaiul îți pune la dispoziție foarte multe surse de entertainment, doar să ai timp și bani să le faci pe toate. Așa cum am mai spus, eu sunt o persoană dinamică, nu mă conformez doar cu viața de birou și încerc să fiu cât mai activă pe partea de fitness și sport. De mai bine de un an învăș artele marțiale, mai exact Muay Thai și mă simt excelent. Este minunat să interacționezi cu atâtea naționalități zilnic, să auzi atâtea povești, să întâlnești diferite culturi. De când sunt aici m-am schimbat foarte mult, sunt mult mai tolerantă, mai receptivă și mult mai hotărâtă în deciziile pe care le iau zilnic. Mă bazez pe mine și am un sentiment de responsabilitate foarte ridicat, profesional și personal. Este un loc prietenos pentru orice sector de business. Într-adevar, este un loc foarte competitiv, dacă nu ești serios și perseverent, îți poți pierde poziția foarte rapid. Nu este genul de țară care permite foarte multe greșeli, aici regulile sunt reguli, legile sunt legi, nu le respecți. Plătesti sau esti «invitat» să pleci. Aici ai șanse să crești și să te dezvolți profesional foarte rapid.”, transmite tânăra.

Andreea wearing_abaya_abu_dhabi

Andreea, purtând abaya în Abu Dhabi

Românii din Emiratele Arabe Unite, apreciați și respectați

Tânăra crede că românii sunt apreciați în Emiratele Arabe Unite. „Am întâlnit alți români în Emiratele Arabe Unite și sunt mândră. Românii sunt apreciați și respectați, mai ales cei care lucrează pentru companiile locale. Dacă întrebi un localnic emiratez care a lucrat sau interacționat cu un român, vei auzi numai cuvinte de laudă. Nu știu dacă este din cauza traiului din România, educația sau ce am văzut fiecare în familie, dar noi, românii, găsim soluții mereu, suntem întreprinzatori, ne descurcăm în orice situație și cu oricine. Interacționând cu atâtea naționalităti, îti dai seama cât de valoroși sunt semenii tăi. Sunt mândră că sunt romancă și așa ar trebui să fie fiecare român. Avem o țară unică și ca poziționare și ca limbă vorbită și ca rădăcini. Reprezentăm singura țară latină din Europa de Est înconjurată de țări slavice, dar ne-am păstrat identitatea și limba trasă din rădăcini latine.”, spune românca.

Andreea dubai_airshow_2018

Andreea Roceanu | Dubai Airshow 2018

Poți să trăiești cu bani puțini în Dubai

Deși pare capitala luxului, Andreea crede că poți strânge bani în Dubai. O masă poate costa 30 lei. „Dubai este împărțit în zona veche și zona nou dezvoltată, acolo unde sunt plajele și clădirile celebre. Diferențele dintre aceste două zone sunt vizibile. Ceea ce-mi place în Dubai este faptul că poți să trăiești decent, găsești de toate pentru toți. Poți lua masa de prânz cu mai puțin de 30 lei și sunt foarte multe opțiuni pentru mâncare, de la street food până la fine dining. Dacă nu vrei să epatezi și dacă vii cu gândul să strângi bani, o poți face liniștit pentru că sunt nenumărate opțiuni decente.”, îi încurajează Andreea pe românii care vor să meargă în Emiratele Arabe Unite.

Andreea Roceanu | Dubai

E iarăși copil în România

Când ajunge acasă, Andreea se simte din nou copil. „Zâmbesc de fiecare dată când mă gândesc la caldura pe care o primesc acasă, apartenența la un loc pe care poți să-l numești al tău. Când ajung acasă, pentru câteva zile, sunt iarăși copil, fără responsabilități, fără griji. Dau iubire și primesc iubire. Este cel mai frumos sentiment!”, spune tânăra.

Andreea Franța

Andreea Roceanu | Franța

S-ar întoarce în România pentru familie

Tânăra s-ar întoarce în România pentru familie. „Când mă gândesc la România, mă gândesc la familie. Familia ar fi principalul motiv pentru care m-aș întoarce în țară. Oriunde ai fi în lume, oricât de realizat profesional ai fi și oricât de mulți bani ai avea, dacă nu ai căldura și iubirea oamenilor dragi, este foarte greu.”, transmite Andreea Roceanu.

ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol