19 aprilie 2024, 14:27

Animații integrale și trailere din competiția de scurtmetraje de la Animest.16 (calupurile 5 și 6)

În aceste calupuri noi, tehnicile au fost poate cele mai variate de până acum: creion, pâslă, ulei pe sticlă, 3D etc. Am observat nevoia autorilor de a abstractiza probleme din societatea modernă, poate ca un mod de autoapărare inconștient. De asemenea, pandemia a inspirat unele animații, cea mai întâlnită tehnică fiind cea a transpunerii prin mișcare a conversațiilor online din timpul perioadelor de izolare.

Iată o selecție de filme din calupurile 5 și 6, care concurează pentru trofeul Animest și poate aveți timp să și vedeți video-urile. Revin în zilele următoare cu celelalte calupuri.

Programul ediției dedicate regizoarelor care au revoluționat industria filmului de animație este disponibil online și în aplicația Animest (Android și iOS). Biletele de acces pentru proiecțiile din cinema și abonamentele Animest.16 sunt disponibile la Eventbook. Pentru proiecțiile online, accesibile din întreaga țară, biletele pot fi achiziționate direct de pe platforma de streaming a festivalului.


„Our Little Pond” (Namiko Ishidate, Japonia, 2021, 14 min 57 sec)

Trailer:

Un băiețel este singurul om care nu poate respira sub apă fără costum ermetic. Sub apă este lumea adevărată, acolo unde el trebuie să aibă zilnic grijă de mama lui. Dar el trăiește la suprafață, iar cele două lumi par incompatibile. Până când își dă seama că nu este singurul cu probleme și își face prieteni, printre care Străveziul, un băiat cu capul transparent.


„Conversations with a Whale” (Anna Samo, Germania, 2020, 8 min 45 sec)

Trailer:

De fiecare dată când primește o scrisoare de respingere de la festivaluri, creatoarea dă foc hârtiei și pune cenușa la rădăcina unnui smochin. Cu fiecare respingere, smochinul crește tot mai mult și face fructe. Film creat folosind diverse technici de animație tradițională.


„Darwin’s Notebook” (Georges Schwizgebel, Elveția, 2020, 9 min 20 sec)

Trailer:

Întoarcerea a trei indigeni anglicizați în țara lor de origine sau începutul întâlnirii cu lumea modernă care îi va distruge. Darwin este liantul dintre cele două lumi. Transfigurarea celor trei indigeni este sugerată prin scene rapide care se contopesc una în alta. În cele din urmă, ei se întorc la origini, dar se confruntă cu masacrele comise de europeni.


„It Was Only A Rock That Looked Like Someone” (Matisse Gonzalez, Mexic, 2020, 10 min 55 sec)

Animația integrală:

Al doilea favorit al meu, după „Homebird”. Adam și Steve sunt doi astronauți care au primit misiunea de a trimite pe Pământ mostre, cu ajutorul unui robot. Aceasta se dovedește a fi o sarcină tare plictisitoare, mai ales pentru Steve, care, măcinat de singurătate, începe să vadă chipuri cunoscute în rocile de pe planetă. Amuzant și trist în același timp.


„Selection Process” (Carla Pereira, Spania, 2021, 3 min 30 sec)

Trailer:

O abordare comică și ironică a interviurilor de angajare. Filmul arată ce s-ar întâmpla dacă un candidat ar răspunde sincer întrebărilor stereotipe ale celor de la departamentul de resurse umane din companii. O pisică merge la un interviu de angajare unde aptitudinile sale sunt judecate de către trei șoareci. Situația devine tot mai problematică pentru toți cei direct implicați.


„The Stork” (Lucija Mrzljak, Morten Tinakov, Estonia, 2020, 15 min 51 sec)

Trailer:

O bizară poveste în care un cetățean este lovit de un rar moment de luciditate și devine pasăre. Înainte de asta însă, are o aventură cu o femeie care se simte singură, la care ajunge făcând nud echilibristică pe o sfoară până la apartamentul ei. O parabolă despre rutina în cuplu și visele neîmplinite.


„The Wet Socks Of Berta Reyes” (Alexandra Șadrina, Rusia, 2020, 11 min 2 sec)

Trailer:

Un sătuc cu puțini locuitori se întinde în mijlocul unei pustietăți stâncoase. Big Tommy găsește niște șosete pierdute aproape de coastă și pornește un joc amuzant. Șosetele capătă personalitate și devin personaje individuale. Regizoarea kazahă folosește desene simple și curate.


„Beep Beep” (Mihaela Mândru, Franța, 2020, 3 min 36 sec)

Animația integrală:

Un jurnal animat al convorbirilor telefonice ale autoarei cu părinții, în care le povestește despre viața de zi cu zi, departe de ei. Accentul moldovenesc și transpunerea pe ecran a unor emoții creează un film amuzant și nostalgic.


„Night Bus” (Joe Hsieh, Taiwa, 2020, 20 min)

Trailer:

Unul dintre preferatele mele. Povestea începe lin și devine tot mai tensionată. Ceea ce părea o simplă călătorie cu autobuzul noaptea devine un film de groază. Un autobuz, trei călători și o banchetă, totul într-un scenariu ratat. Acțiunile sadice ale puiului de maimuță mi-a adus aminte de filmele lui Quentin Tarantino.


„The Edge” (Geraldine Cammisar, Zaide Kutay, Elveția, 2020, 7 min 23 sec)

Trailer:

Descrierea oficială este: „Un șofer de camion introvertit se izbește de propriul paralelism și lumea deraiază.” Însă eu am văzut un film în care două realități intră în conflict. Șoferul de camion se confruntă cu el însuși dintr-o altă dimensiune. Iată un film greu de descris, dar edificator când îl vedeți.


„The Visit” (Morrie Tan, Singapore, 2021, 9 min)

Animația integrală:

O dată pe lună, Ting își vizitează tatăl la închisoare. Obligată să poarte povara emoțională a copilului al cărui părinte este încarcerat și victimă a circumstanțelor, ea profită de ocazia de a se conecta cu tatăl ei. Doar că tehnologia și nu numai sunt obstacole. Mi-a plăcut tehnica motion-stop cu pâslă.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol