6 mai 2024, 21:12

ANPC vrea să închidă mai multe supermarketuri Carrefour, Lidl, Kaufland şi Mega Image de pe litoral

ANPC propune închiderea a cinci supermarket-uri Carrefour, Lidl, Kaufland şi Mega Image de pe litoral.

Desigur, ne-ar fi plăcut să auzim întâi de controale…să le spunem  “profilactice”, apoi de amenzi mai blânde, dacă retailerii nu se conformează, nu direct de închiderea lor.

Pentru că, da, sunt la mijloc și slujbele unor angajați, și locurile de aprovizionare a unor riverani (că nu toată lumea e turist și mănâncă la restaurant)…nu doar goana după imagine sau bani la buget a unora care vor să “dea bine” la filmare.

ANPC a controlat în Mangalia magazinele Carrefour, Lidl, Kaufland şi Mega Image, precum şi magazinul Lidl din Eforie Nord.

Celor 5 locaţii le-au fost aplicate, pentru neregulile constatate, 4 avertismente şi 9 amenzi contravenţionale în valoare totală de 235.000 lei.

Acestor sancţiuni li s-au adăugat şi măsurile complementare care au presupus oprirea temporară de la comercializare a unor produse alimentare în valoare de peste 4.600 lei, oprirea definitivă de la comercializare a unor produse alimentare în valoare de peste 10.000 lei, oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor a tuturor magazinelor controlate, închiderea temporară pe o perioadă de până la 6 luni a tuturor magazinelor controlate şi încetarea practicilor comerciale incorecte pentru 3 dintre magazine.

Nereguli găsite

  • comercializarea de legume şi fructe depreciate sau cu calibre diferite, având o categorie de calitate inferioară faţă de cea declarată;
  • depozitarea neconformă a produselor alimentare; comercializarea unor produse reprezentând un mix cu acid acetic;
  • comercializarea unor produse congelate cu gheaţă în exces pe produs;
  • comercializarea de produse cu etichete Nutriscore, pe care era menţionată o anumită categorie fără a fi justificată;
  • diverse erori de informare pe eticheta de produs; nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea unor produse tip „7+1” fără a avea produsul de referinţă la vânzare, nespecificarea perioadei de desfăşurare a promoţiilor, produse aflate în promoţie deşi perioada era depăşită);
  • lipsa condiţiilor de igienă corespunzătoare în spaţiul de comercializare, de depozitare şi de producţie a pâinii;
  • folosirea unor vitrine frigorifice cu acumulare masivă de gheaţă, cu rafturile neigienizate, cu urme de lichide alimentare, praf, rugină, mucegai şi insecte;
  • folosirea unor spaţii de depozitare neigienizate; comercializarea unor produse cu ambalaj deteriorat;
  • practici comerciale incorecte – nerespectarea denumirii corecte a produsului în conformitate cu ingredientele conţinute; neconcordanţă între preţul produsului la raft şi cel perceput la casa de marcat;
  • semnalizare incorectă a produselor aflate în ultimele zile de valabilitate

ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol