25 aprilie 2024, 17:40

Exclusivista aplicație Clubhouse, cea mai populară pentru iPhone în Germania

Clubhouse, o aplicație exclusivistă de comunicare audio, care a câștigat popularitate în ultimele luni, a devenit cea mai descărcată aplicație pentru iPhone în Germania în săptămâna 11-17 ianuarie 2021. În comparație cu alte instrumente de socializare, utilizatorii de Clubhouse sunt încă puțini. Aplicația cu acces pe bază de invitație este utilizată în principal de vedete, politicieni și personalități importante din mass-media.

Clubhouse se descrie ca un „spațiu pentru conversație și exprimare autentice”. Aplicația oferă o experiență live, interactivă, de tip podcasting. Utilizatorii pot configura „camere” virtuale pe un subiect la alegere, la care se poate alătura orice membru. Ascultătorii pot „ridica mâna” dacă vor să intervină și gazda decide cine are voie să vorbească.

Succes în Germania

O cameră populară de conversații în limba germană este „Mittag im Regierungsviertel” („Prânzul în districtul guvernamental”), unde un grup format din parlamentari germani proeminenți și jurnaliști discută o problemă politică a zilei, cum ar fi dreptul de a lucra de acasă.

În Germania, politicieni precum liderul Partidului Democrat Liber, Christian Lindner, au fost printre primii care au adoptat aplicația. Fără presiunea videoclipurilor, politicienii și influencerii din social media pot invita participanții într-un club exclusivist și pot vorbi direct cu oamenii fără intermediari.

Vedetele și alte persoane importante din țară au început să solicite invitații și să descarce aplicația mai ales din teama de a fi absenți de la ceva „la modă”, ceva „cool”, folosit de alte persoane de același calibru.

Îngrijorări despre colectarea datelor personale

Există îngrijorări cu privire la modul în care aplicația accesează datele utilizatorilor. Serviciul pare să crească prea repede și nu ține seama de cerințele Regulamentului UE privind prelucrarea datelor cu caracter personal (GDPR). Politica de confidențialitate ia în considerare drepturile persoanelor vizate în temeiul Legii privind confidențialitatea datelor din California, dar nu și în temeiul GDPR, pe care serviciul trebuie să îl respecte în Germania.

Clubhouse le cere utilizatorilor să-i permită accesul la lista lor de contacte și nu garantează confidențialitatea acestor date. Nu este clar ce se întâmplă cu datele utilizatorului și dacă acestea sunt vândute unor terțe părți.

Termenii privind datele personale sunt exprimați pe site-ul oficial în manieră confuză. De exemplu, la capitolul „Cum folosim datele personale”, se arată că ele pot servi la „dezvoltarea unor noi produse și servicii”. Într-o interpretare largă, asta ar însemna că aceste date pot fi transferate unei terțe părți care să creeze aplicații și alte produse derivate, fără ca utilizatorii să fie recompensați în vreun fel.

Într-o lungă declarație din iulie 2020, creatorii aplicației spun că nu este vorba despre faptul că doresc să rămână exclusivi, ci că pur și simplu nu sunt gata să livreze versiunea generală de lansare, din două motive:

  1. „este important să creștem comunitățile încet”;
  2. „suntem o echipă mică și încă nu am terminat de construit funcțiile care ne vor permite să ne ocupăm de mai mulți oameni.”

Potrivit declarației de atunci, echipa era formată doar din doi oameni, dar au lansat o sesiune de angajare de noi specialiști. Compania din spatele aplicației este Alpha Exploration Co.

Foto: TechCrunch


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol