3 mai 2024, 5:39

Arctic şi Borsec, cele mai puternice branduri româneşti

Electrocasnice Arctic şi Borsec ocupă primul loc în topul celor mai puternice branduri româneşti în 2023, conform unui studiu realizat anual. Studiul BrandRO măsoară puterea mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori fără a lua calcul indici financiari şi comerciali.

Pe locul doi în clasamentul actualei ediţii a topului “Cele mai puternice branduri româneşti” se află eMAG, în timp ce poziţia a treia este ocupată de Napolact. Alte companii care se regăsesc În top se mai află Aqua Carpatica, Bucovina, Pate Bucegi, FAN Courier, Dorna, Dacia şi Gerovital.

Anul acesta, topul celor mai puternice branduri româneşti a fost completat de unul nou dedicat brandurilor mai tinere de zece ani, în care se mai regăsesc Tazz, Lăptăria cu Caimac, 5toGo, Freshful, LaDoiPaşi, Untold, Spartan, Neversea, Artesana şi Mototol.

“Oamenii au declarat că în 2023 au cumpărat la fel de multe mărci/produse româneşti ca anul trecut (46%) si chiar mai multe în ultimul an (28%). Asistăm aşadar la o cerere mai mare pentru branduri româneşti decât în trecut, 39% estimând că anul viitor vor cumpăra mai multe mărci româneşti”, menţionează realizatorii studiului.

Studiul BrandRO măsoară puterea mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori fără a lua calcul indici financiari şi comerciali.

Studiul a avut la bază 600 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei între 18 şi 55 de ani.

Performanţa mărcilor româneşti este măsurată în baza a trei indicatori: importanţa mărcii, gradul de utilizare şi notorietatea ei.

Topul brandurilor româneşti este realizat de 14 ani de revista Biz şi Unlock Market Research.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol