CITIRE

Arta modelării sârmei – uimitoarea poveste a...

Arta modelării sârmei – uimitoarea poveste a lui Paul Cordoş şi a ArtBending-ului

Indiferent că ne gândim la artă modernă, clasică sau renascentistă – este ȋnsă clar că vorbim despre cum pasiunea unui om s-a transformat ȋntr-o meserie şi, ȋn cele din urmă, ȋntr-o altă formă de delectare.

Din dorința de a promova inițiative de excepție, am luat legătura cu Paul Cristian Cordoș, un artist vizionar, care a reușit să transforme sârma dintr-un simplu material în adevărate opere de de artă ce reușesc să transmită o emoție puternică.

Care este povestea din spatele Art Bending Studio?

Paul Cristian Cordoș: În primul rând pot spune că este o pasiune. Am început în urmă cu 17 ani dintr-o pură joacă. Am început cu construcția unui abajur și de acolo am descoperit ce înseamnă wire art și modelajul sârmei propriu-zis. Am început să studiez singur timp de câțiva ani și am făcut tot felul de probe.

Sursa www.artbending.ro

Prima expoziție, dacă pot spune așa, am făcut-o cu prietenii mei chemați la mine într-o zi și le-am arătat câteva lucrări îndoite, iar impactul a fost unul neașteptat. A urmat o perioadă cu multă perseverență și provocări pe care mi le-am impus pentru a putea depăși anumite norme.

Încerc să păstrez linia minimalistă și să mă apropii de ideea de fir continuu de sârmă, care mi se pare fabuloasă și mult mai greu de realizat decât dacă ai tăia sârma și ai suda-o sau dacă ai face-o din mai multe bucăți, după un șablon sau după o formă.

Sursa clujwebstory.ro

Cât durează în medie să faci o astfel de lucrare?

Cele mai simple lucrări – micile decoruri de birou – durează undeva la câteva minute, iar cele de mari dimensiuni necesită mai mult timp deoarece sunt calcule de rezistență a materialului, sunt tot felul de probe pe care trebuie să le fac înainte. Vorbim de zile întregi pentru lucrările complexe. În medie, o lucrare ajunge la o oră – două. (de dificultate și dimensiune medie).

Sursa www.artbending.ro

Prin cele menționate anterior înțeleg că ai ajuns să cercetezi în amănunt și materialul cu care lucrezi. Îmi poți oferi mai multe detalii ?

Pot spune că am lucrat cu foarte multe tipuri de materiale, inclusiv în fir de aur și de argint, dar am rămas fidel firului de sârmă galvanizată, care este perfect pentru mine. M-am obișnuit foarte mult cu el și îmi place cum se păstrează lucrarea respectivă după cinci sau chiar zece ani. Am lucrări de acum 12 ani și chiar de 14 ani și sunt surprins să văd că și-au păstrat aceeași linie și nu s-au deteriorat în urma contactului cu umiditatea.

Sursa www.artbending.ro

La fiecare piesă se pretează un anumit fel de sârmă. Firește că pentru bijuterii primează aurul, argintul sau cuprul, însă la un mural, ca de exemplu cel pe care îl am eu – unde sunt reprezentate puncte centrale ale Clujului – este folosită o sârmă neagră. Aceasta este tratată cu tot felul de soluții, degresată, dată cu un strat de zinc, iar ulterior s-a aplicat vopseaua. Asta se întâmpla acum cinci ani, iar acum se află într-o stare impecabilă.

Cum reacționează oamenii când îți văd creațiile?

În urmă cu mulți ani, oamenii nu prea înțelegeau ce vreau eu să fac, însă în ultimul timp primesc reacții tot mai pozitive. Poate nici eu nu știam să mă exprim la nivelul la care o fac acum din punct de vedere artistic, creativ.

Sursa www.artbending.ro

Primesc niște provocări fantastice de la clienți și asta îmi place și diferă foarte mult pentru că fiecare om are o viziune aparte când e vorba să comande ceva de la mine. Pot să zic că învăț ceva nou la fiecare piesă pe care o fac de la zero deoarece e o altă abordare. Singurul lucru static rămâne sârma. Nu e tot una să faci ceva repetitiv sau ceva nou pentru că acolo te provoci și când vezi rezultatul te simți fabulos. Până la urmă fiecare lucrare trebuie să transmită ceea ce trebuie, indiferent ca e una minimalistă sau nu.

Cu toate astea, te-ai gândit cum ai putea să dezvolți brand-ul Art Bending ?

Am dezvoltat acest concept când eram la Paris și voiam să mă integrez în ideea de land și street art. Nu știam cum să fac chestia asta și atunci am venit cu un concept ad-hoc care se numește “Flowers are forever”. Era un manifest la adresa poluării deoarece prin 2005 începuse la Paris să fie probleme grave în acest sens. Am vrut să arăt că dacă continuăm așa, o să admirăm doar flori de metal deoarece cele vii vor fi inexistente.

L-am amplasat undeva în centrul Parisului lângă Grande Art, iar reacțiile oamenilor au fost diverse. Unii smulgeau flori din instalația respectivă, alții se uitau, făceau poze, iar mie mi s-a părut fantastic. De aici am decis să am și un nume de street artist și mi-a venit ideea asta de Art Bending. Am cochetat cu ideea asta de nume, iar din 2011 am integrat-o conceptual în România, urmând să o promovez și pe rețelele sociale.

Sursa www.artbending.ro

Pentru mine Art Bending este o chestie de suflet. Sunt singurul om care face munca în studioul ăsta micuț și sunt tot așa de interesat să fiu aproape de clienți, de cei care îmi dau de lucru și atâta timp cât păstrez linia personală și apropiată, nu vor exista schimbări. Abordarea și stilul vor rămâne la fel. Lucrările vor fi probabil mult mai evoluate dacă ar fi să ne proiectăm peste 10 sau 20 de ani pentru că eu așa gândesc în momentul de față. Văd această pasiune ca o muncă pe termen lung și foarte lung.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.