29 martie 2024, 0:19

Au început înscrierile “Superscrieri”: presa locală, tema ediției din 2022

Continuând misiunea asumată în urmă cu 11 ani în urmă, Fundația Friends For Friends lansează înscrierile pentru Premiile Superscrieri  #11.

Cele mai bune materiale jurnalistice ale anului vor fi premiate în cadrul galei #Superscrieri11 care va avea loc în mai 2022.

Pentru a participa, autorii își pot înscrie materialele jurnalistice la cele 8 categorii de concurs: Reportaj, Investigație, Opinie, TV & video jurnalism, Fotojurnalism (subcategorii: Fotografie de news și Fotografie documentară), Presă locală, Audio/Podcast și Debut jurnalistic – până pe 31 ianuarie 2022, prin completarea formularelor de pe site-ul www.ffff.ro/superscrieri.

Începând de anul acesta, Superscrieri anunță creșterea valorii premiilor: premiile I pentru fiecare categorie vor avea o valoare de câte 1500 de euro, iar Superscrierea Anului și Superscrierea Cititorilor vor fi premiate cu câte 3000 de euro.

Tema #Superscrieri11

Tema Superscrieri din acest an este presa locală și se concretizează prin introducerea unei secțiuni dedicate jurnaliștilor din presa locală și regională și o caravană Superscrieri în cele mai importante orașe din România.

„Considerăm că este un moment bun să ne îndreptăm mai activ către presa locală, care reprezintă un adevărat motor în menținerea democrației și a unei societăți bine educate și informate.  Astfel, am creat o nouă categorie principală de concurs pe care o dedicăm presei locale și ne propunem să mergem pentru prima dată în țară, să-I cunoaștem pecei care fac muncă relevantă și să-I încurajăm în demersurile lor, creând o legătură între central și local.”, a declarat Alexandra Cantor, directoarea Fundației Friends For Friends.

Walter Robinson la București

Pentru a sublinia importanța presei locale în peisajul jurnalistic național, dar și pentru a inspira cât mai mulți tineri în a urma meseria de jurnalist, Superscrieri va organiza anul viitor la București un masterclass cu Walter Robinson, jurnalistul care a condus echipa Spotlight din cadrul publicației Boston Globe în investigația care a primit în 2003 premiul Pulitzer pentru Public Service.

În cadru lCaravanei Superscrieri, Fundația Friends For Friends va organiza proiecții și dezbateri pornind de la filmul „Spotlight”, evenimente adresate studenților la jurnalism și jurnaliștilor. Filmul „Spotlight”a fost premiat cu 2 Premii Oscar (și alte 4 nominalizări) în 2016 și are la bază investigația condusă de Walter Robinson.

„Mesajul «Altă viață în presa locală» pe care îl lansăm în acest an constată distanța, adesea nedreaptă, pe care cititorii o au față de realitățile cu care se confruntă jurnaliștii locali. De multe ori, tot ce este departe de marile orașe face parte dintr-o viață paralelă. Pe de altă parte, mesajul acestei ediții sărbătorește încăpățânarea presei locale de a rămâne relevantă și vie, de a păzi interesul public și de scoate la iveală adevărul pitit sub preș”. – Vlad Tăușance, manager de dezvoltare la FFFF

Juriu și nominalizări

Nominalizările Superscrieri vor fi anunțate la finalul lunii martie când se va da startul pentru  Superscrierea Cititorului, premiu decis de către public.

Pentru toate celelalte categorii competitive, Premiile Superscrieri vor fi decise de un juriu format din: Paul Radu (co-fondator OCCRP și RISE Project) – președintele juriului, Alice Iacobescu, Barbu Mateescu, Cătălin Striblea, Dan Duca, Dan Radu, Emilia Șercan, Florin Negruțiu, Ioana Cîrlig, Irina Păcurariu, LiviuAvram, Marius Comper, Marko Risovic, Mihai Ghiduc, Mona Dîrțu, Oana Giurgiu, Octav Ganea, Paula Herlo, Răzvan Exarhu, Robert Schwartz, Vlad Stoicescu.

Competiția își propune să scoată în față acele povești puternice, materiale scrise, video, foto sau audio de calitate care informează corect, emoționează și ajung să schimbe percepții.

Ca înfiecare an, categoriilor competitive se vor adăuga Premiile Onorifice oferite de Fundația Friends For Friends în colaborare cu partenerii Galei Superscrieri.

Susținătorii Superscrieri de anul acesta sunt FAN Courier și Kaufland, parteneri de creștere ai proiectului.

Sponsorii de categorie: Medlife, Think Digital, Google, Humane Society International, Bitdefender, Azaria Food.

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol