4 mai 2024, 15:56

Autoritatea pentru Reformă Feroviară semnează contractul pentru încă 62 de trenuri electrice

Autoritatea pentru Reformă Feroviară va semna cu PESA (Polonia) pe 30 ianuarie contractul de 3,2 miliarde lei pentru încă 62 de trenuri electrice noi. Este primul contract atribuit polonezilor pentru rame de scurt parcurs, în decembrie 2023 fiind semnat tot cu PESA contractul PNRR pentru 20 de trenuri mediu și lung parcurs.

Este primul mare contract finanțat prin Fondul European de Modernizare, un fond în care au fost transferate proiectele de electrificare pentru liniile Constanța-Mangalia și Videle -Giurgiu care au ieșit din calendarul PNRR, transmite economedia.ro.

Contractul are o valoare de 3,2 miliarde lei, dar poate fi suplimentat până la 4,1 miliarde lei dacă se dublează durata serviciilor de întreținere de la 15 la 30 de ani, a transmis Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pe pagina de Facebook.

Proiectul e împărțit pe trei loturi:

Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA;

Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA;

Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA. Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit.” – comunicat ARF.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol