28 noiembrie 2021, 13:08

Avantajele hainelor de compresie și de ce merită investiția

În această perioadă, când vine vorba de fitness și exerciții fizice, ne concentrăm atât de mult pe ceea ce punem în corpul nostru. Cât de mult, ce conține și ce efect va avea, fie el pozitiv sau negativ.

Dar ce ziceți de ceea ce punem pe corpul nostru? Îmbrăcămintea de fitness este mai importantă ca oricând, cu tehnologii avansate, fiind un mod în care ne putem îmbunătăți performanța fără niciun efort sau antrenament suplimentar.

Acest articol va arunca o privire asupra hainelor de compresie. Vă vom vorbi despre ceea ce este și vă vom prezenta câteva piese vestimentare diferite.

Ce este îmbrăcămintea de compresie?

Îmbrăcămintea de compresie a devenit oarecum un termen umbrelă pentru articolele care există undeva pe un spectru de articole de îmbrăcăminte super strâmte și super revelatoare, adesea colorate. Adevăratele haine de compresie au un scop și, dacă se crede știința, au adevărate beneficii. Concepute pentru a crește fluxul sanguin și limfatic către membrul specificat, se spune că îmbrăcămintea de compresie îmbunătățește performanța și scurtează timpul de recuperare atât la sportivi, cât și la amatori, atunci când este folosită după exerciții.

Este posibil ca dovezile să nu fie complet concludente în ceea ce privește știința modului în care funcționează de fapt, dar există studii în care s-au văzut o creștere a absorbției oxigenului către mușchii care lucrează, o reducere a nivelului de lactat din sânge și încălziri îmbunătățite. Îmbrăcămintea de compresie nu este doar un exemplu de țesături strânse. Este etanșată pentru a ușura fluxul de sânge, are proprietăți de absorbție pentru a reduce transpirația și pentru a menține sportivul cald, permițând totuși libertatea de mișcare. Avantajele hainelor de compresie, oricât de circumstanțiale, nu sunt doar etalate, sunt acceptate pe scară largă de aproape toată lumea din sport. Atât de mult, încât, chiar dacă știința nu este concludentă în ceea ce privește ratele de recuperare, specialiștii poartă haine de compresie în timpul tuturor antrenamentelor – atât în ​​sala de sport, cât și în afara ei. Mânecile lungi și țesăturile absorbante vă mențin cald și uscat în zilele ploioase, iar hainele strânse vă țin companie când vă antrenați în sala de gimnastică.

Iată câteva exemple de îmbrăcăminte de compresie:

Șosete: șosetele cu lungime medie au devenit o tendință standard de accesoriu fitness pe curse, de la 5k la ultra-maraton. S-a demonstrat că șosetele de compresie post-exercițiu îmbunătățesc recuperarea și contracarează durerea musculară cu debut întârziat. Picioarele și gambele au dezavantajul anatomic de a fi departe de inimă și de a fi nevoiți să lupte împotriva legilor gravitației pentru a pompa sângele din zonă. Prin urmare, purtarea șosetelor de compresie ajută la îmbunătățirea circulației fără a fi nevoie să vă întindeți cu picioarele în aer! Purtarea unor articole de îmbrăcăminte pentru membrele inferioare, cum ar fi aceste șosete, vă va menține picioarele calde în timp ce așteptați pistolul de pornire și, deși nu vă vor face mai rapid, s-a dovedit că ajută la recuperare și ajută la păstrarea puterii maxime în timpul antrenamentelor de anduranță, astfel încât să puteți sprinta în voie.

Pantaloni scurți: concentrându-se pe partea superioară a piciorului și pe fund, unii pantaloni trening de bărbați, mai ales modelele de pantaloni scurți de compresie, prezintă zone de protecție căptușite în jurul articulațiilor pentru sporturi cu risc de impact, cum ar fi schiul, alături de suporturile pentru artiști marțiali și jucători de cricket. Un studiu din Journal of Strength and Conditioning Research a constatat că bicicliștii care purtau pantaloni scurți de compresie în timpul unei ferestre de odihnă de 24 de ore între două teste de timp de 40 km și-au revenit mai repede și au avut o putere mult mai mare decât cei care foloseau un placebo.

Corpul superior: îmbrăcămintea de compresie a corpului este purtată cel mai frecvent de fotbaliști și de cei care doresc să se încălzească în acele sesiuni de sport, dimineață devreme. Din nou, dovezile utilizării sale în timpul exercițiului sunt mixte, dar un lucru este sigur: purtarea unui tricou de compresie, în timp ce faceți sport afară în vânturile reci, vă va menține cald, uscat și confortabil pe teren.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.