2 decembrie 2021, 3:39

„Bucureşti RE:imaginat”. Trimite ideile tale culturale, pentru a câștiga o bursă!

ARCUB a lansat programul „Bucureşti RE:imaginat” – Burse de idei pentru proiecte culturale.

Programul se adresează domeniilor culturale care includ, dar nu sunt limitate la: arte vizuale, arte performative, arhitectură, peisagistică, arte digitale, educaţie culturală, intervenţie artistică.

Fiecare idee de proiect selectată va primi o bursă în valoare de 5.000 lei.

Programul „Bucureşti RE:imaginat” este un apel de idei de proiecte culturale adaptate nevoilor şi contextului actual al Bucureştiului. Aflat la prima ediţie, programul „Bucureşti RE:imaginat” este unul dintre instrumentele de susţinere şi implicare a artiştilor şi a altor persoane fizice din comunitatea creativă a Bucureştiului, active în dezvoltarea oraşului.

Selecție

Selecţia ofertelor culturale se face de către o comisie de experţi culturali cu o activitate de referinţă în diferite domenii culturale (politici publice, arhitectură, urbanism, design, arte plastice, patrimoniu, proiecte comunitare, marketing şi comunicare), din care fac parte:

Corina Şuteu (consultant cultural internaţional, expert în politici publice culturale, fost ministru al culturii),

Andrei Borţun (CEO The Institute),

Teodor Frolu (arhitect, antreprenor în industrii creative, co-fondator DC Communication & The Ark),

Ştefan Ghenciulescu (arhitect, critic şi cercetător în domeniul arhitecturii şi urbanismului, redactor-şef al revistei Zeppelin, conferenţiar universitar în cadrul Universităţii de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu”),

Dorothee Hasnaş (consilier pe patrimoniu şi curator Street Delivery din partea Filialei Teritoriale Bucureşti a Ordinului Arhitecţilor din România),

Attila Kim (arhitect şi Comisarul României pentru Bienala de la Veneţia),

Tamina Lolev (arhitect şi co-fondator Nod Makerspace).

Nevoile culturale ale orașului

Scopul programului este de a dezvolta un portofoliu de idei care oglindesc nevoile culturale majore ale oraşului şi de a contribui astfel la creşterea calităţii şi atractivităţii spaţiului public pentru cetăţenii oraşului, la descentralizarea ofertei culturale din oraş, consolidând şi dezvoltând în acelaşi timp sectorului creativ din Bucureşti.

În urma apelului, vor fi selectate 35 de idei de proiecte culturale care vor fi susţinute ulterior în vederea dezvoltării şi implementării atât de către ARCUB, cât şi de către partenerii programului şi alţi parteneri şi finanţatori publici sau privaţi, prioritizând implicarea câştigătorului bursei în acest proces.

Ideile propuse vor răspunde, în mod specific, cel puţin uneia din următoarele teme ale programului „Bucureşti RE:imaginat”:

REconectarea afectivă a locuitorilor Bucureştiului la oraşul în care trăiesc prin proiecte participative, colaborative;

REcuperarea spaţiului public de către locuitorii oraşului prin proiecte care propun modalităţi noi de folosire a spaţiului public;

REdescoperirea istoriei oraşului prin proiecte care documentează şi pun în valoare istoria oraşului, a cartierelor sau a locuitorilor oraşului;

REinventarea / REconectarea digitală prin proiecte care utilizează noile tehnologii digitale sau multimedia ca instrument de reconectare a locuitorilor cu oraşul;

REciclarea, REfolosirea, REsponsabilitatea faţă de mediu prin proiecte care au în vedere aspectele legate de mediu şi dezvoltare sustenabilă.

Cine participă?

Apelul este deschis exclusiv persoanelor fizice sau grupurilor de persoane active în viaţa creativă din Bucureşti, care pot face dovada activităţii culturale, artistice, educaţionale prin prezentarea unui portofoliu din care să reiasă experienţa sa în domeniile enumerate mai sus.

În cazul solicitanţilor cu o experienţă mai mică de un an, se va lua în considerare voluntariatul în cadrul unor programe şi proiecte din domeniile enumerate, însoţit de o scrisoare de recomandare.

Iniţiativa vizează oferirea unor burse de idei, în urma unui proces de selecție, persoanelor fizice active în comunitatea creativă din Bucureşti.

Etapele concursului. Cum participi?

Prezentul apel se va desfăşura în trei etape: depunerea, selectarea ideilor şi acordarea burselor (octombrie – decembrie 2021), Incubatorul de idei (ianuarie-februarie 2022) şi Târgul de idei: prezentarea publică a ideilor selectate (martie 2022).

Proiectele pot fi înscrise până la data de 27 noiembrie 2021, ora 15.00, prin e-mail, la adresa [email protected] Lista documentelor necesare înscrierii este disponibilă pe arcub.ro în secţiunea Finanţare – Burse de idei. Selecţia ideilor finaliste din cadrul programului va fi anunţată pe 7 decembrie 2021.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.