1 martie 2024, 16:50

Card vs Cash, un subiect de actualitate și în Germania: dispar bancomate și sucursale

Disputa aprigă card vs numerar, cash vs cont bancar, este la ordinea zilei și în Germania. Tot mai multe bănci își închid sucursalele și bancomatele încep să dispară din multe zone, situație care îi pune pe mulți clienți în situații dificile, iar cei mai afectați sunt vârstnicii.

Acum, urmează o nouă rundă de închideri. Clienții și-au exprimat furia și dezamăgirea, mulți dintre ei alegând să-și închidă pur și simplu conturile.

Postbank a anunța că va închide 250 din cele 550 de sucursale din Germania până la jumătatea anului 2026. Pentru mulți clienți, aceasta este o veste proastă, anunță postul german de televiziune RBB.

Oamenii în vârstă și utilizatorii Postbank din zonele rurale în special se confruntă cu o problemă uriașă. De unde pot obține numerar? Cum pot ajunge la o sucursală, la un bancomat? Cu cine pot vorbi?

„Nu este nimic nou în faptul că băncile se închid. Sucursala mea din Mühlencenter din Berlin s-a închis acum câțiva ani. Ceea ce a mai rămas a fost un bancomat, care de atunci a fost desființat. Mi s-a părut enervant, dar am putut trece la o sucursală pe Prenzlauer Allee”, a scris Günter Jantschke (78) din Berlin într-o scrisoare adresată publicației T-Online.

„Dar și asta a fost închisă la începutul acestui an. Caut constant doar o filială funcțională. Sunt foarte nervos”, adaugă el.

Pensionarului nu îi place să plătească cu cardul la casă. „Pentru că de multe ori pur și simplu nu știu codul PIN în momentul plății”.

Acest lucru poate fi puțin ridicol pentru tineri, dar oamenilor din generația postbelică le place să aibă bani în buzunar și preferă să vorbească cu un angajat al băncii decât să dispere la un computer.

Ulrich Ochs din Malsch, Baden-Württemberg, a renunțat la Postbank.

„Mi-am anulat contul bancar la sfârșitul lunii septembrie, după 50 de ani ca client. În general, serviciul a devenit cu adevărat mizerabil. Numai elementele esențiale funcționează prin intermediul online banking-ului, iar linia de asistență telefonică pentru clienți este practic inaccesibilă. Reclamația mea scrisă nu a primit niciodată răspuns.”

Angajații și clienții Postbank pleacă acum în masă? Achim Hengsbach din Westmünsterland remarcă ironic în scrisoarea adresată publicației citate: „Reducerile de costuri sunt bune pentru o companie și pentru acționari. Dacă nu mai ai clienți, ai și costuri mai mici. Și mai bine, nu-i așa?”.

Dar nu doar Postbank reduce masiv sucursalele, ci și alte instituții financiare se retrag din ce în ce mai mult, după cum arată cifrele Bundesbank. Numărul sucursalelor interne din Germania a scăzut cu 1.266 (5,8%) la 20.446 în 2022. În anul anterior numărul sucursalelor s-a redus cu 2.388 de sucursale (9,9 la sută).

Hannelore Berger (74 de ani) din Finsterwalde, Brandenburg spune: „Postbank și Deutsche Bank sunt plecate de aici de peste un an. Nu am un smartphone și nu știu multe despre online banking. Fiica mea a trebuit să mă ajute să schimb băncile, iar când am nevoie de bani, de obicei ea ridică pentru mine“.

Reducerile de sucursale de la Postbank au atras atenția Asociației Federale a Organizațiilor de Consumatori. Șefa asociației, românca Ramona Pop, a criticat dur situația în ziarele Grupului Funke. Vestea că aproape jumătate din sucursale urmează să fie închise chiar acum sună a „pură bătaie de joc” pentru clienții Postbank, a spus Pop.

Mai ales că acei clienți care au o atitudine pozitivă față de online banking și digital banking au fost nevoiți recent să experimenteze o mulțime de lucruri negative.

„Având în vedere problemele masive și persistente ale serviciilor bancare online din ultimele luni, Deutsche Bank ar trebui să îmbunătățească în sfârșit serviciul pentru clienți, în loc să-l slăbească prin închiderea sucursalelor”, a spus Pop.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol