4 iulie 2024, 17:33

Casa Louis Vuitton foloseşte în noua colecţie cămăşi inspirate de portul popular românesc. Motiv de deranj!

Brandul Louis Vuitton foloseşte modelul cămăşii din Mărginimea Sibiului în noua colecţie 2024, fără menţionarea originii şi fără acordul păstrătorilor de zestre culturală, se arată pe pagina de Facebook La Blouse roumaine. Prin campania „Give Credit” se cere ca brandul „să scoată piesele din colecţie până la obţinerea acordului din partea comunităţilor, cu creditarea originii”.

„Dragi comunităţi din Mărginimea Sibiului, Oltenia de sub munte, Ţara Făgăraşului, Argeş, Sudul şi Centrul Transilvaniei şi orice persoană, colecţionar, artizan şi simplu iubitor, iubitoare a cămăşii şi portului specific Marginimii Sibiului, păstrat inclusiv în zonele unde au migrat oamenii din această regiune, va rugăm să ne sprijiniţi în noua campanie “Give Credit” (A da recunoaştere) ce are în centrul său utilizarea de către brandul Louis Vuitton a cămăşii de Mărginime in noua colecţie 2024, fără menţionarea originii şi acordul păstrătorilor de zestre culturală”, potrivit mesajului publicat pe La Blouse roumaine.

Publicul este solicitat să adauge fotografii cu cămaşa de Mărginime la această postare cu indicarea zonei şi dacă aveţi, o scurtă descriere în câteva rânduri, să ceară brandului Louis Vuitton să scoată piesele din colecţie până la obţinerea acordului din partea comunităţilor, cu creditarea originii, iar „dacă sunteţi organizaţi în cadrul unor asociaţii, fundaţii, grupuri de iniţiativă, companii etc, va rugăm să ne scrieţi mesaje de susţinere oficiale şi să le trimiteţi pe adresa [email protected]”.

Bluza, creaţie a lui Nicolas Ghesquière, „această bluză vaporoasă îmbracă o siluetă romantică cu detalii grafice pentru un look proaspăt, boem. Este confecţionată din in, într-o croială amplă, iar mânecile balon şi decolteul sunt accentuate cu inserţii de dantelă contrastantă. Talia şi manşetele sunt elastice pentru a sublinia volumul, în timp ce legăturile largi din piele adaugă dimensiune în partea din faţă”, este descrierea bluzei pe site-ul Louis Vuitton.

Ministrul Culturii, Raluca Turcan, a declarat luni, pentru AGERPRES, că intenţionează să se implice într-un dialog cu reprezentanţi ai companiei Louis Vuitton pentru recunoaşterea valorii patrimoniale şi culturale a pieselor tradiţionale româneşti.

„În contextul discuţiilor din spaţiul public, cu referire la preluarea de către compania Louis Vuitton a modelului iei cu şinoare, specifică zonei Sibiului, vă pot spune că intenţionez să mă implic într-un dialog cu reprezentanţi ai companiei, pentru recunoaşterea valorii patrimoniale şi culturale a pieselor tradiţionale româneşti. Voi reveni cu mai multe detalii, în zilele următoare; vă pot spune însă că abordarea va fi una în spiritul obţinerii recunoaşterii la nivel internaţional a valorii inestimabile a tradiţiei româneşti şi a transpunerii acestui ‘incident’ într-o oportunitate pentru a face cunoscută ia/cămaşa românească tradiţională, la nivel internaţional”, a afirmat ministrul Culturii.

Raluca Turcan a subliniat că „preocuparea Ministerului Culturii pentru protejarea elementelor identitare culturale şi patrimoniale este una prioritară”.

„În prezent, analizăm protecţia indicaţiilor geografice pentru produsele artizanale şi industriale, cât şi propuneri de acte normative menite a oferi o piaţă de desfacere, constantă şi continuă, pentru produsele tradiţionale, prin stabilirea unui procent din fondul destinat achiziţionării produselor pentru protocol, de către instituţiile statului, dedicat produselor tradiţionale”, a punctat ministrul Culturii.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol