READING

Câți METRI de autostradă se construiesc zilnic în ...

Câți METRI de autostradă se construiesc zilnic în România?

Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii a deschis luni primul tronson de șosea rapidă din 2018. Cu doi ani întârziere se poate circula de la Aiud la Turda, pe un segment din viitoarea autostradă A10, ce cumulează 29 de kilometri de drum rapid. Astfel, cei care vin la Cluj dinspre Sibiu vor putea circula aproape integral pe autostradă – mai puţin pe un tronson de circa 40 km între Sebeş şi Aiud, loturile 1 şi 2, care cel mai probabil vor fi gata anul viitor. Contractele pentru tronsoanele 3 şi 4 s-au semnat în aprilie 2014 şi data de finalizare potrivit contractului era de martie 2016. Practic am reușit să construim 29 de km de autostradă în 4 ani!

Situaţia este la fel de proastă în toată ţara. Între Lugoj şi Deva, altă autostrada aşteptată de şoferi, există doar un lot inaugurat între Lugoj şi Margina. Loturile 3 şi 4, între Coșevița şi Deva, ar putea fi gata anul acesta, iar 10 kilometri de pe lotul 2, între Traian Vuia şi Coșevița, abia în 2023. Bucata de autostrada dintre localităţile Ogra şi Câmpia Turzii are 3 loturi. Primul ar trebui inaugurat în acest an, următoarele 2 în 2019. Tot în acest an ar putea fi daţi în exploatare 10 km dintre Ungheni şi Ogra. Tot în acest an ar putea fi date în exploatare două cioturi de autostradă. Conexiunea de la nodul Gilău şi restul autostrăzii urbane de lângă Bucureşti.

sursa: stirileprotv.ro

Să tragem linie şi să vedem promisiunile Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere. Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: „Anul acesta vor fi 60 de kilometri de autostradă. Anul viitor vor fi aproape 200 de kilometri”. Asta după ce anul trecut Ministerul Transporturilor şi CNAIR au reuşit performanţa să inaugureze doar 15 kilometri de autostradă.

La un calcul simplu, doar pentru tronsonul Aiud-Turda de 29 de km, construit în aproape 4 ani, rezultă în medie 7 kilometri de autostradă pe an. Mergând cu calculul mai departe, la o medie de 245 de zile lucrătoare pe an, rezultă aproximativ 0,028 km construiți pe zi, adică 28 de metri. Cam atâția metri de autostradă s-au asfaltat în medie pe zi, pentru tronsonul Aiud-Turda.

Comparativ cu alte țări, putem spune că stăm destul de prost la capitolul „străzi”, de autostrăzi nici n-ar trebui să mai vorbim. Totuși, ne consolăm cu faptul că încă există state care nu se află la o distanță atât de mare când amintim de acest subiect, ceea ce ne face să ne recăpătăm speranța.

Bulgaria se bucură de doar 800 de km de autostradă, pe când alte state precum Italia sau Germania au câțiva zeci de mii. În ceea ce privește țara noastră, între cele două este vorba de o diferență de maxim 100 de km, cu mențiunea că, spre deosebire de români, bulgarii au învăţat repede o lecţie: leagă cu autostrăzi oraşele mari de cele mici pentru ca regiunile să aibă un ritm de dezvoltare apropiat.


RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.