CITIRE

Cel mai mare festival streetstyle dedicat bărbațil...

Cel mai mare festival streetstyle dedicat bărbaților. Tu ce știi despre moda masculină?

Articol realizat de Cristian Țene

Nu doar doamnele merită un festival de modă dedicat pentru ele, ci și domnii preocupați de ce anume mai este în trend au acest drept, iar acesta poartă un singur nume „Pitti Uomo” și este organizat bianual.

Istoria „Pitti Uomo” începe în orașul lui DaVinci, Michelangelo, Botticelli, mai exact în Florența, unde țesăturile fine, mânuite de croitori iscusiți dau viață unor costume cu linii perfect conturate. Prima ediție a avut loc în septembrie 1972 și scopul principal a fost punerea în lumină a creatorilor de modă italieni pentru a fi văzuți de piețele internaționale. Cu anii, brand-urile s-au înmulțit, venind de peste tot din lume pentru a-și expune creațiile. Dacă la prima ediție numărând 30-40 de branduri, printre cele mai notorii Ermenegildo Zegna, Giorgio Armani sau Valentino, în prezent, festivalul a ajuns să numere peste 1000, dar dând viață și unora noi cum ar fi, Gucci, Brioni sau Missoni. La acestă demonstrație, putem spune cu mândrie că s-a alăturat și Viggo,brand-ul românesc, acum aproape doi ani.

Sursa: weixuwang.eu

Conform declarației lui Cătălin Botezatu despre prima participare la acest festival, reprezentând brandul românesc Viggo: “Prezența noastră la ediția 90 a celui mai mare târg de modă masculină din lume, Pitti Uomo, a fost marcată de o serie de realizări. Am revăzut o mare parte a furnizorilor noștri, ocazie perfectă de a ne întări colaborările și a plasa noi comenzi pentru colecțiile viitoare. „Pitti Uomo 90” a fost și o importantă sursă de inspirație pentru tendințele S/S17, din punct de vedere al țesăturilor alese, a croielilor și detaliilor fiecărei piese vestimentare. De asemenea, târgul de la Florența reprezintă întotdeauna o ocazie bună de a cunoaște noi talente în domeniu. Am cunoscut bloggeri, fotografi și consultanți din toată lumea și am pus la cale cele mai noi și mai interesante proiecte“.

Sursa: luminita.boncafe.ro

Luna trecută, pe parcursul a patru zile, Florența a fost capitala mondială a modei, unde renumite brand-uri și case de modă au fost prezente la Festivalul „Pitti Uomo” pentru a-și expune noile concepte vestimentare, tipuri de țesături, dar și accesorii. Pe lângă prezentările de modă pe scenă, „Pitti Uomo” este un „streetstyle” sau prezentarea de moda care are loc pe străzile și în piețele frumoasei Florențe, în Fortezza da Basso. Creatorii de modă se întâlnesc pentru a etala modele vestimentare purtate de ei însuși și de a realiza un „brainstorming” pentru a anticipa viitoarele tendințele.

La acest eveniment, pe parcursul celor patru zile sunt prezente cel puțin trei categorii de oameni, printre care se numără cei care își promovează colecțiile la standuri, pentru a le comercializa; o a doua este compusă de cei care dețin blog-uri de fashion și scriu despre ce se petrece în zona Fortezza da Basso; iar o a treia este constituită de cei care vin să își etaleze ținutele personale și pentru a fi fotografiați, dând senzația că pe străzile Florenței sunt o mare de păuni prin multitudinea de culori.

Sursa: viggo-tailoring.com

La ediția ” ’94 Pitti Uomo”, brandul românesc, Viggo a fost prezent, avându-l în prim plan pe notoriul Cătălin Botezatu, acesta purtând mai multe ținute care au atras toate privirile spre creatorul autohton. În zilele de festival Botezatu a avut patru ținute relizate din cele mai bune și fine țesături realizate în colaborare cu Vitale Barberis Canonico, Lanificio Cerruti sau Fratelli Tallia di Delfino.

Ținutele au impresionat prin contrastul tonal, creat prin culorile deosebite, dar și prin detaliile care au dat o notă deosebită „gustate”de pasionații de fashion. Cătalin Botezatu a purtat costumele cu atitudinea și prestanța cu care ne-a obișnuit, alegând pentru început un costum de un albastru asemenea cerului senin de vară, din trei piese de aceeași culoare, asortând o cravată de roz prăfuit în dungi și o pălărie albă. Următorul costum purtat este unul tot din trei piese, pantalonii și veste fiind maro, iar pentru a adăuga o pată de culoare a optat pentru un sacou galben muștar, completând paleta de culori din nou cu o pălărie albă.

Sursa: viggo-tailoring.com

Sursa: viggo-tailoring.com

O ținută mai extravagantă tot din trei piese, de data aceasta, sacoul și vesta având aceleași nuanțe,de negru cu dungi roșii cu model, modelul dungilor găsindu-se în componența vestei. Costumul fiind completat de o cravată bleumarin și de o pereche de pantaloni albi. Piesa de rezistență a garderobei expuse la festival, o constituie costumul ivoar cu talie înaltă și din două piese, la care Botezatu a adăugat o pată de culoare printr-o cămașă albastră cu dungi fine albe. Totul a fost completată de o cravată în aceeași nuanță precum pălăria, dând ținutei un aer desprins din petrecerile anilor ’20, perioada Marelui Gatsby.

Sursa: viggo-tailoring.com

Sursa: instagram.com


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.