30 aprilie 2024, 21:59

Cel mai mare studiu din lume, multianual, despre consumul de informație și opinie al audiențelor digitale, prezentat azi de FJSC

Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București (FJSC) prezintă, în format hibrid (față în față, sub formă de conferință de presă, și online) rezultatele ediției 2023 a Digital News Report (#DNR23), pentru România.

FJSC este, al șaptelea an consecutiv, partenerul Institutului Reuters pentru Studierea Jurnalismului de la Universitatea din Oxford, în cel mai mare studiu din lume, multianual, despre consumul de informație și opinie al audiențelor digitale (atât pentru media tradiționale, cât și pentru online).

Miercuri, 14 iunie, de la ora 10:00, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București organizează, într-un eveniment sprijinit de PRESSHub, o lansare hibrid a #DNR23. Este deja douăsprezecea ediție a studiului Digital News Report și a șaptea ediție care cuprinde date despre piața de media din România.

Lansarea Digital News Report pentru România și dezbaterea pe marginea rezultatelor studiului vor putea fi urmărite pe pagina de Facebook a evenimentului,  https://www.facebook.com/events/798819931541688. Fizic, lansarea va avea loc în Palatul Facultății de Drept, Sala Arh. Petre Antonescu (parter).

Rezultatele acestei ediții a Digital News Report vor fi prezentate de prof. univ. dr. Raluca Radu (coordonatorul echipei DNR pentru România), de lector univ. dr. Antonia Matei și de lector univ. dr. Manuela Preoteasa, într-o discuție moderată de lector univ. dr. Emilia Șercan.

Influența războiului din Ucraina asupra consumului de presă din România va fi discutată cu jurnaliști din principalele redacții naționale, corespondenți și coordonatori ai departamentelor de știri externe: Paul Angelescu (ProTV), Simona Moloiu (Antena 1), Andrei Negusiu (Digi 24), Adelin Petrișor (TVR) și Ilie Pintea (Radio România Actualități).

În acest an, DNR înseamnă:

 o analiză globală a consumului de știri, pentru 46 de piețe de media, inclusiv România,

 o discuție despre efectele primului an de război în Ucraina, asupra interesului pentru știri, în România și în lume,

 o analiză a efectelor utilizării din ce în ce mai intense a platformelor de socializare, pentru accesul la informație.

Digital News Report

Studiul este coordonat de Institutul Reuters pentru Studierea Jurnalismului de la Universitatea din Oxford și compară consumul de media în mai multe țări, de la Japonia la Statele Unite ale Americii. Anul acesta, datele colectate în 46 de piețe de media, inclusiv România, în ianuarie-februarie 2023, vor fi disponibile pe site-ul DNR începând cu 14 iunie, de la 0.01 (ora Londrei).

Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București

FJSC este prima facultate de jurnalism înființată după 1989, fiind recunoscută pe plan național și internațional, drept un spațiu al formării profesionale, pentru domeniul științe ale comunicării, la cele mai înalte standarde. Cu o istorie de peste 150 de ani și un prestigiu confirmat constant, Universitatea din București este o instituţie de excelenţă atât în educaţie, cât și în cercetare. FJSC este partener Digital News Report pentru România, prin echipa condusă de prof. univ. dr. Raluca Radu, din 2016.

PRESSHub

Un proiect inițiat de Freedom House România, PRESSHub.ro este o platformă de exprimare liberă a ziariștilor din presa centrală și locală, ziariști care aleg să se pună în serviciul public, promovând excelența în jurnalism. Membrii rețelei pot fi găsiți aici.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol