27 aprilie 2024, 15:48

Cel mai puternic Porsche de serie din toate timpurile stabilește timpi record la Laguna Seca și Nürburgring

Nu se află încă pe piață, dar deține deja un record: Taycan Turbo GT echipat cu pachetul Weissach a obținut titlul de cea mai rapidă mașină electrică de serie la Weathertech Raceway Laguna Seca, în California, pe 23 februarie 2024. Înregistrând un timp de 1:27,87 min., pilotul de testare al Porsche, Lars Kern, a parcurs un tur mai rapid decât a reușit oricare alt pilot până acum cu o mașină electrică, omologată pentru circulația pe șoselele publice.

Nu cu mult mai înainte, o versiune de pre-producție a aceluiași nou model a stabilit un nou record al clasei, pe circuitul Nürburgring. La volanul mașinii s-a aflat, și de această dată, tot Kern, care a înregistrat un timp de 7:07,55 min. pe Nordschleife. Această performanță înregistrată în mod oficial este cu 26 de secunde mai rapidă decât cea înregistrată de Kern în ultimul său tur record la bordul unei berline Taycan Turbo S Sport, dotată cu un pachet de performanță, în luna august 2022. Totodată, acest timp reprezintă actualul record pentru mașinile electrice de serie și, de asemenea, face din Turbo GT cel mai rapid autoturism cu patru uși, indiferent de sistemul de propulsie, care a rulat pe circuitul Nürburgring.

„Cele două recorduri de circuit, de la Laguna Seca și de pe Nordschleife, arată potențialul extraordinar pe care îl are Taycan”, afirmă vicepreședintele Liniei de Modele, Kevin Giek. „Pentru a-ți dovedi calitățile pe circuit, nu este suficient să ai putere. Întregul ansamblu de accelerare și frânare, aderența în viraje, aerodinamica, stabilitatea și reglajele de finețe trebuie să fie la înălțime. La Taycan Turbo GT și Taycan Turbo GT echipat cu pachetul Weissach, în special, inginerii noștri au obținut aceste rezultate într-un mod absolut impresionant. Aceștia au făcut într-adevăr o treabă excelentă cu modelele Taycan existente și recent actualizate. Însă noile noastre mașini GT ridică din nou, în mod clar, standardul în ceea ce privește dinamica de condus.”

„Circuitul de la Laguna Seca a împins Taycan Turbo GT la limită. Întregul pachet face diferența”, spune pilotul de testare Kern. „Turbo GT cu pachetul Weissach setează noi standarde în aproape fiecare parametru. Între acestea se regăsesc accelerația și frânarea, un mod livrare imediată a puterii maxime, care este intuitiv de utilizat și un sistem de propulsie conceput pentru tracțiune și performanță maximă. În plus, gradul de aderență în viraje e la fel de impresionant. Manevrabilitatea și ținuta de drum lejeră sunt incredibile. Anvelopele acționează excelent și ai parte de un echilibru adecvat în orice situație de condus. Drumul cu o astfel de mașină pe pista sinuoasă de la Laguna Seca este o experiență incredibil de antrenantă.”

Taycan Turbo GT (WLTP)
Consum de energie electrică mixt: 21,6 – 20,7 kWh/100 km (WLTP); emisii de CO₂ mixte:0 g/km
Clasă emisii CO2: A

Taycan Turbo GT cu pachetul Weissach (WLTP)
Consum de energie mixt: 21,3 – 20,6 kWh/100 km (WLTP); Emisii CO2 mixte: 0 g/km
Clasă emisii CO2: A

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol