8 iulie 2020, 10:04

Celebrul hotel Sacher din Viena transformă apartamentele în restaurante improvizate

O menajeră cu mască de protecție, ștergând praful în fiecare cotlon al încăperii, cu grijă. În fundal, imagine ușor blurată, detaliile se pierd. În prim-plan, un îngeraș, o statuetă care poartă…o mască, la rândul ei. Este imaginea care ilustrează un articol al agenției de presă Reuters care vorbește despre o găselniță de…sezon pandemic.

Adaptare

Se întâmplă la Viena, într-un hotel celebru, despre care Reuters scrie că s-a adaptat vremurilor cu o idee năstrușnică.

Poveşti de dragoste secrete, afaceri controversate şi negocieri politice, luxosul hotel de cinci stele Sacher din Viena a fost un loc popular pentru astfel de misiuni delicate încă de la deschiderea sa, în 1876, scrie Reuters.

Închis 10 săptămâni

După o perioadă de 10 săptămâni în care a fost închis din cauza pandemiei de COVID-19, hotelul speră ca, după ce-şi redeschide porţile în weekend, să atragă din nou vizitatori mizând pe vechea sa tradiţie a discreţiei.

Îngerașul, am uitat să precizăm, are degetul dus în dreptul gurii. Nu spune nimic, e mut!

Discreție

”Ideea de a ieşi în oraş fără să fii văzut de nimeni a însoţit hotelul Sacher încă de la început”, a spus directorul administrativ, Matthias Winkler.

Pe lista de clienţi ai hotelului s-au numărat de-a lungul timpului John F. Kennedy, Sophia Loren şi Justin Bieber. În prezent, Winkler speră să atragă localnici şi vizitatori care vin cu maşina din Austria şi ţările învecinate pentru a realiza astfel încasări de 10% din nivelurile existente înainte de criză.

Patru adulți și doi copii

Un număr de până la patru oaspeţi şi doi copii pot închiria unul dintre cele 152 de apartamente sau camere pentru o perioadă de maximum trei ore şi pot beneficia de mic dejun, prânz şi cină servite de un majordom privat.

Preţurile pornesc de la 45 de euro de persoană pentru mic dejun şi de la 75 de euro de persoană pentru prânz şi cină. Aici am putea comenta, dar este, totuși, un loc în care luxul primează.

Referindu-se la experienţa de după atacurile din 2001 din New York şi criza financiară, Winkler estimează că va fi nevoie de trei până la patru ani şi jumătate până când veniturile vor ajunge din nou la nivelul de dinaintea crizei. De obicei, cea mai mare parte a oaspeţilor din hotel vin din străinătate.

Tortul celebru

Toţi cei circa 800 de angajaţi ai Sacher Group se află într-un program de lucru cu jumătate de normă introdus de guvern pentru a salva locurile de muncă. Aceştia vor livra celebrul tort Sacher, una dintre emblemele hotelului, la domiciliul clienţilor şi vor vinde în curând un nou sortiment de îngheţată pentru a creşte încasările.

Potrivit lui Winkler, va fi nevoie ca schema locurilor de muncă, în vigoare până la mijlocul lui septembrie, să fie extinsă până anul viitor pentru a evita concedierile.

Articolul Reuters și fotografia care îl ilustrează pot fi văzute AICI.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.