27 mai 2022, 8:24

Cererea de creații anime crește, la nivel global

Cererea globală de conținut anime a crescut cu 118% în ultimii doi ani; este genul de conținut cu cea mai rapidă creștere în timpul pandemiei, potrivit datelor de la Parrot Analytics. Ponderea cererii globale de anime în toate genurile de conținut a fost de 7,1% în decembrie 2021, în creștere de la 4,2% în ianuarie 2020.

Sony Pictures Entertainment a achiziționat Crunchyroll, unul dintre cele mai mari servicii de streaming anime din SUA, pentru 1,2 miliarde de dolari, de la AT&T, anul trecut. Compania intenționează să fuzioneze Crunchyroll cu Funimation, un alt serviciu de streaming anime pe care îl deține deja, pentru a crea o platformă gigantică.

Câteva exemple de afaceri din domeniu:

  • Netflix dezvoltă o nouă serie anime bazată pe „Scott Pilgrim”, o serie de romane grafice de succes. Anterior, compania și-a prezentat investițiile în anime, raportând că peste 100 de milioane de gospodării la nivel global au vizionat cel puțin un titlu anime pe platforma sa, între octombrie 2019 și septembrie 2020, în creștere cu 50% față de 2018.
  • Disney+ și-a lansat propriul serial anime, „Star Wars: Visions”, toamna trecută, și a anunțat planuri pentru mai multe creații în viitor.
  • AMC Networks a cumpărat distribuitorul de anime și compania de streaming Sentai Holdings. Sentai deține HIDIVE, un serviciu de streaming prin abonament și alte servicii video bazate pe anime.

 

Conținutul în limba japoneză a fost cel mai solicitat conținut de limbă non-engleză de către publicul american anul trecut, depășind chiar și serialele în limba spaniolă.

Studiourile de la Hollywood încep să investească tot mai multe resurse în conținutul anime, pe fondul concurenței globale crescute în streaming.

Date: Parrot analytics; diagrama: Will Chase și Allie Carl/Axios


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol