20 aprilie 2024, 12:01

Cinci tendințe în management de urmărit în 2023

În 2023 mediul de afaceri se va dovedi a fi din ce în ce mai complex și competitiv pentru companii, crede Constantin Măgdălina, Director General Valoria Business Solutions, Expert Tendințe și Tehnologii Emergente.

În opinia domniei sale, principalele provocări anticipate de echipele de management includ următoarele:

 

  • Competiția crescută care poate face dificilă atragerea și păstrarea clienților.
  • Schimbările tehnologice la care companiile trebuie să se adapteze rapid pentru a rămâne competitive.
  • Costurile ridicate cauzate de prețurile la materiile prime, salarii și taxe care fac dificilă menținerea profitabilității.
  • Schimbările din legislație care adaugă costuri și fac îngreunează funcționarea companiilor.
  • Problemele de mediu, impactulreglemetărilor ESG, precum și cerințele privind sustenabilitatea.

 

Pentru a putea gestiona cu succes afacerile în acest mediu economic în continuă schimbare, competențele managerilor vor trebui să evolueze. Astfel, noile tendințele moderne de management de care ințiativele de training vor trebui să țină cont în 2023 pentru a pregăti mai bine managerii ca să ajungă la succes împreună cu echipele lor, sunt următoarele:

 

  1. Creșterea utilizării tehnologiei în practicile de management

Este evident faptul că în ultimii ani s-a înregistrat o creștere semnificativă a utilizării tehnologiei în practicile de management. Este probabil ca această tendință să continue pe măsură ce companiile se străduiesc să rămână competitive pe o piață globală. Există multe avantaje ale utilizării tehnologiei în management, inclusiv transparența în comunicare, colaborarea îmbunătățită, eficiența sporită și luarea mai bună a deciziilor. Iată de ce nu există nicio îndoială că tehnologia poate fi un instrument puternic pentru managerii care doresc să îmbunătățească performanța echipei.

  1. Mediul de lucru și procesele devin din ce în ce mai agile

Numeroase aplicațiiconectează echipele din toate colțurile lumii și ajută companiile să fie mai agile ca oricând. Reconfigurareaechipelor nu a fost niciodată mai ușoară, ceea ce pune angajații pe picior de egalitate și elimină structurile ierarhice de la locul de muncă.

Lucrul în echipe mici, de 7-10 oameni, cu procese accelerate de lucru și abordări care lansează rapid produsele în piață modifică modalitatea în care se face management și propune un nou contract social între manager și echipă. Pentru a se menține competitive, viteza și inovația sunt vitale pentru companii. Descentralizarea managementului si aplatizarea companiilor este proces care se va accelera în 2023.

  1. Dezvoltarea integrată a abilităților de leadership și management

Leadership-ul și management-ul vor trebui să evolueze și să folosească o mare varietate de modalități de training și dezvoltare pentru a pregăti liderul modern cu abilitățile de care au nevoie pentru a performa.

Folosirea unei abordări unitare a dezvoltării abilităților de leadership și managementpermite împletirea coerentă a cursurilor în clasă cu webinarii online și tutoriale, urmate de sesiuni de mentorare și coaching pe caremanagerii le pot integra cu ușurință în ziua lor fără să-și perturbeze prea mult programul.

Flexibilitatea mediilor mixte de învățare faciliteazămenținerea ritmului de dezvoltare a competențelor managerilor, în mediul de lucru hibrid, pe măsură ce companiascalează și crește.

  1. Accesarea de consultanță externă, strategică și tactică

Odată ce un manager acceptă că nu știe sau că nu trebuie să știe totul se deschide oportunitatea de a aduce consultanți externi pentru a le transfera cunoștințele și experiențele relevante.

Consultanții externi pot aduce experiență și cunoștințe specializate într-o anumită industrie sau domeniu de activitate, ceea ce ajută companie să își atingă mai ușor obiectivele și să rezolve problemele cu care se confruntă.

Consultanții externi pot fi angajați pentru perioade mai scurte sau mai lungi de timp și pot oferi oportunități de învățare pentru angajații companiei prin transferul de cunoștințe și experiență.

  1. Concentrarea pe retenția și satisfacția angajaților

În mediul de afaceri actual retenția și satisfacția angajaților sunt mai importante ca niciodată. Competiția pentru talentea obligat companiile să facă tot ce le stă în putință pentru a-și menține cei mai buni angajați fericiți și implicați.

O modalitate a managementului de a face acest lucru este să se concentreze mai mult pe strategiile de retenție, pornind de la identificarea factorilor care îi fac pe angajați să dorească să rămână în companie.

Este de asemenea importantă crearea de programe și politici pentru oferirea unor aranjamente de lucru mai flexibile,îmbunătățirea beneficiilor și a compensațiilor, oferirea de training, mentorat și coaching.

Cine e Constantin Măgdălina

Constantin Măgdălina are o experienţă profesională de 15 ani, timp în care a lucrat la companii multinaţionale, atât în ţară cât şi în străinătate. Constantin are un Master în Marketing şi Comunicare la Academia de Studii Economice Bucureşti. Este certificat LeanSix Sigma şi ITIL (IT Information Library®) ceea ce-i facilitează o bună înţelegere a proceselor şi transformărilor din cadrul organizaţiilor. Certificarea obţinută de la Chartered Institute of Marketing îi completează expertiza de business. A iniţiatşi coordonat studii despremediul de afaceri din România. Participă la numeroase conferințe de business și scrie pe teme legate de inovaţie, eficientizarea proceselor de afaceri, social media, transformarea digitală, tendinţeşi tehnologii emergente.

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol