Grupul Coca-Cola Co. transporta marfa cu aceleaşi containere maritime care sunt utilizate pentru a transporta orice, de la jucării la biciclete.
Costul acestora a crescut atât de mult încât compania a ajuns să recurgă la nave care în mod normal sunt utilizate pentru transportul de materii prime industriale.
Director de achiziţii de la Coca-Cola, Alan Smith, susține că grupul Coca-Cola Co. a ales să utilizeze aşa-numitele „bulk carriers” (-vrachiere-nr.), care sunt utilizate de traderii de materii prime pentru a transporta produse precum cărbune şi minereu de fier.
„Atunci când nu poţi să faci rost de containere sau spaţiu din cauza actualei crize din transportul maritim, atunci am fost nevoiţi să gândim în afara cutiei„, a spus Alan Smith, conform agerpres.ro.
Avantajul utilizării containerelor este că acestea sunt un element integral al unui lanţ logistic care poate transporta bunuri în mod eficient de unde sunt produse acolo unde sunt utilizate. Navele cargo sunt mai ieftine dar sunt mai puţin convenabile pentru că mărfurile trebuie să ajungă în port şi de la un port la altul.
Companiile care închiriază nave se arată îngrijorate de creșterea explozivă și tarifele pentru transportul mărfurilor în vrac.
Dacă această tendinţă va continua, şi unii analişti spun că aşa se va întâmpla, soluţia găsită de unele firme pentru a ocoli criza containerelor ar putea să îşi piardă din atractivitate.
sursa foto: pikrepo.com
Comentariile sunt oprite pentru acest articol