28 aprilie 2024, 4:16

Conferința „Media & Culture Days”, la București: Impactul inteligenței artificiale asupra viitorului mass-media

Impactul inteligenței artificiale asupra viitorului mass-media, dar și a serviciilor publice de radio s-a aflat joi în centrul dezbaterilor organizate de Radio România în parteneriat cu ABU (Uniunea Radiodifuzorilor din regiunea Asia-Pacific). Mihaela Helmis a urmărit câteva puncte de vedere.

Radio România a organizat, în zilele de 16 şi 17 noiembrie, în parteneriat cu ABU
(Asia-Pacific Broadcasting Union), conferința Media & Culture Days, care are loc la Biblioteca
Centrală Universitară Carol I din București. Conferința din acest an se înscrie pe agenda evenimentelor
care marchează aniversarea a 95 de ani de la prima emisie a Radiodifuziunii Române, la 1 noiembrie
1928.

Tema ediţiei din acest an a fost: ”Diverse and distinctive: How culture powers public service media”, iar în
centrul dezbaterii s-a aflat rolul cheie pe care media publică îl deţine în promovarea conţinutului cultural
de înaltă calitate, în susţinerea diversităţii şi a incluziunii.

În deschiderea conferinţei, Preşedintele Director General al Radio România, Răzvan Ioan Dincă, a
salutat participanţii din Asia şi din Europa, amintind că ”pentru Radio Romania, găzduirea conferinţei în aceste zile de noiembrie are o însemnătate specială, deoarece în această lună celebrăm 95 de ani de la prima emisie a Radiodifuziunii Române, la 1 noiembrie 1928. Suntem mândri că azi, la aproape un secol de la înfiinţare, suntem unul dintre cei mai importanţi lideri media din România. Suntem onoraţi de partneriatul cu ABU pentru organizarea acestui eveniment, o continuare a anterioarei conferinţe anuale de succes Media 2020. Începând din 2015, împreună cu partenerii de la ABU, dar şi cu sprijinul EBU, COPEAM, PBI, am creat o platformă de dialog unde profesionişti ai media publice din Asia şi Europa au un schimb deschis de idei, experienţe şi bune practici. Forţa noastră constă, cred, în responsabilitatea noastră dublă, ca post de radio public naţional şi producător de cultură. Radio România este unul dintre cei mai importanţi jucători culturali din România.

Timp de două zile dezbaterile au fost susţinute de lideri ai principalelor alianţe de media la care Radio
România este afiliată: Ahmed Nadeem, Secretar General al ABU, Jean Philip de Tender, Director
General Adjunct al EBU, Claudio Cappon, Secretar General al COPEAM şi David Jordan, Secretar
General al PBI, precum şi reprezentanţi ai unor importante organizaţii de media din Europa şi Asia,
între care BBC, Radiodifuziunea din Cehia, MDR Germania, RAI – Radiotelevisione Italiana, RTVE
Spania, Televiziunea din Polonia, UA:PBC, Radioteleviziunea din Ucraina, RTV Georgia, RRI
Indonezia, Media Prima Audio Malaysia, TRT Turcia, Radio Mewat, India, Radioteleviziunea
Naţională din Uzbekistan ş.a.

Managerul Bucuresti FM, Flavia Voinea, a moderat o sesiune specială a conferinţei, dedicată
inteligenţei artificiale.

Discuţiile s-au purtat pe două paliere: programele speciale create de posturile de radio folosind
inteligenţa artificială şi cadrul legal în care funcţionează această inovaţie tehnologică.

Speakerii panelului au fost Maria Asuncion Gomez Bueno (Spania), Ad van Loon (Olanda), Aaron
Pinto ( Malezia), dr. Suranga Jayalath Bandara (ABU).

Conferința Media & Culture Days, organizată de Radio România în parteneriat cu ABU și susținută de BRD și Biblioteca Centrală Universitară Carol I din București continuă seria de conferințe Media 2020, inițiată de Radio România și derulată din 2015 până în 2020, care a reușit să creeze premisele unui dialog de succes între profesioniști de media din Europa și din arealul Asia – Pacific.

Credit foto: Alexandru Dolea


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol