28 aprilie 2024, 21:38

Cresc comisioanele pentru cardurile Visa si Mastercard. Momentan doar în SUA

Visa și Mastercard vor crește taxele pentru cardul de credit. Schimbarea afectează comercianții cu amănuntul, dar ar putea fi transmisă clienților.

Astfel, taxele vor fi majorate în două etape. Cu primul pas în octombrie 2023 și al doilea în aprilie 2024. În total, experții estimează că costurile suplimentare vor fi în jur de 502 milioane de dolari pe an. Schimbarea ar trebui să se refere în primul rând la tranzacțiile online.

Aceste costuri suplimentare vor fi apoi, cel mai probabil, transferate consumatorilor. Potrivit marketscreener.com, taxa pentru cardul de credit este o taxă plătită de comerciant către banca emitentă atunci când un consumator utilizează cardul. Deja în 2022, comercianții din SUA au plătit 93 de miliarde de dolari celor două companii Visa și Mastercard.

Bursa a reacționat deja la raport. Acțiunile ambelor companii au crescut apoi. La Mastercard au crescut cu 1,3 la sută, iar la Visa cu 1,1 la sută. A existat deja o schimbare la cardurile cu funcționalitatea Maestro la începutul lunii iulie. Acestea sunt consecințele pentru consumatori

Probleme în Germania cu cardurile Visa

Creșterea comisioanelor nu e singura problemă pentru posesorii de carduri Visa și Maestro. În ultimii ani, după cum relatează HNA, tot mai multe bănci au introdus cardul de debit de la companiile americane Visa și Mastercard ca produs standard. Dar, potrivit Centrului de Consiliere pentru Consumatori din Hamburg, există întotdeauna probleme cu cardurile.

Asociația consumatorilor raportează acum că problemele de acceptare a cardurilor de plată devin din ce în ce mai frecvente. Potrivit unui apel al consumatorilor, aproximativ 1.853 de rapoarte au fost primite de Asociația Federală a Organizațiilor Consumatorilor (vzbv) din Germania în perioada 2 februarie – 17 iulie 2023. Dintre acestea, 1.745 descrieri de probleme (94 la sută) au fost înregistrate de deținătorii de carduri de debit.

„Consumatorii ne-au raportat o varietate de probleme”, spune românca Ramona Pop, membru al consiliului de administrație la vzbv, citată de HNA.de.

„Noile carduri de debit nu sunt uneori acceptate, mai ales în magazinele din Germania, în hoteluri, în străinătate sau pentru a obține numerar la casă”, a continuat Pop. Au existat și dificultăți cu autoritățile, în clinici, în comerțul online sau cu TÜV. Potrivit vzbv, în 29 la sută din cazuri cei afectați nu aveau alt card disponibil în afară de cardul de debit.

Cei cinci furnizori menționați cel mai frecvent au fost:

  • Deutsche Kreditbank (53 la sută)
  • Santander (19 la sută)
  • Targobank (8 la sută)
  • ING (7 la sută)
  • Comdirect (7 la sută)

Vzbv: „Băncile nu informează în mod adecvat clienții”

Potrivit asociației consumatorilor, numărul de reclamații a crescut semnificativ în prima jumătate a anului 2023.

Vzbv acuză parțial „informațiile slabe sau insuficiente” de la bănci pentru probleme. Prin urmare, clienții „s-ar aștepta de la cardurile lor la servicii pe care nici măcar nu le îndeplinesc”.

„Descrierea problemelor făcute de consumatori este în totală contradicție cu promisiunile uneori înflorite ale băncilor, conform cărora cardurile de debit de la Visa sau Mastercard ar combina funcțiile cardurilor de verificare și de credit”, a continuat Ramona Pop, membră a consiliului de administrație al vzbv.

Potrivit lui Pop, introducerea unui euro digital (monedă legală) este o soluție bună pentru a „oferi consumatorilor acces independent și de încredere la plățile digitale”.

Drept urmare, consumatorii de oriunde în zona euro ar putea plăti gratuit cu euro digital, de exemplu folosind un portofel digital sau un smartphone.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol