23 aprilie 2024, 22:18

Crucea Roșie și influencerii fac front comun împotriva dezinformării cu privire la coronavirus

Crucea Roșie face apel la infulenceri și lideri de opinie, pentru a forma prima rețea modială de combatere a dezinformării cu privore la noul coronavirus, anunță Agerpres.

Scopul principal al acestui proiect este acela de a lupta împotriva informațiilor false, a teoriilor conspirației, a sfaturilor false de prevenire a infectării cu coronavirus sau a reclamelor înșelătoare, care circulă în această perioadă pe internet și pe rețelele de socializare.

Chiar dacă pe pagina oficială de web a Organizației Mondiale a Sănătății sunt prezentate o mulțime de așa numite „mituri” cu privire la noul coronavirus, aceste informații nu ajung însă la toate segmentele publicului, fiind imposibilă o împiedicare a răspândirii informațiilor false.

Astfel, pentru a ajunge la tineri,  IFRC şi agenţia de marketing Billion Dollar Boy au contactat și recrutat mai bine de 30 de influenceri, care se adresează unor audiențe numeroase pe rețelele de socializare, aproximativ ouă milioane de urmăritori în patru ţări, potrivit Agerpres.

Mai concrect, în fiecare săptămână reprezentanții Crucii Roșii le va trimite liderilor de opinie un mesaj care va putea fi adaptat de aceștia sau pe baza căruia își pot crea propriul conținut, fiind necesar acordul ONG-ului înainte de publicarea sa.

Pe lista influencerilor selectați de Curcea Roșie se află și italianul Antonio Nunziat, a cărui țară a fost una dintre cele mai afectate de pandemia de coronavirus și care are peste 230.000 de urmăritori.

Antonio Nunziata – Sursă Foto: 21buttons.com

Un alt nume sonor este și cel al britanicii Katie Woods, al cărei blog despre design interior este urmărit de 190.000 de persoane,iar lista continuă cu numele unor influenceri din Mexic sau din Emiratele Arabe Unite.

Conform unui studiu realizat de firma Nielesn, peste 33% din persoanele chestionate au menționat că au petrecut mai mult timp pe rețelele de socializare, după ce statele din care proveneau au impus măusuri de carantinare a populației. Totodată, Facebook a menționat, la rândul său, că utilizatorii săi au petrecut mai mult timp în aplicațiile sale, cu 70% mai mult de la începutul crizei generate de noul coronavirus, mai anunță Agerpres. 

Sursă Foto: virginradio.ro


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol