20 aprilie 2024, 3:43

Cum se pregătește o nouă companie chineză să devină un gigant al telefoniei mobile

O nouă companie chineză se pregăteşte să devină un gigant al lumii şi să se extindă masiv inclusiv în Europa. Xiaomi, producător de smartphone-uri şi dispozitive conectate a renăscut din propria cenuşă şi se încălzeşte pe margine pentru ceea ce ar putea deveni cea mai mare listare la bursă a unei companii de tehnologie din China din ultimii 4 ani.

În 2014, Xiaomi devenea al treilea mare producător de telefoane inteligente din lume, dar a căzut repede din acea poziţie. Acum, e din nou pe val. Şeful acestei companii e denumit Steve Jobs al Chinei şi are ambiţii mari, potrivit digi24.ro.

Compania Xiaomi a fost înfiinţată în 2010 de un fost angajat al unei companii chineze care producea softuri similare cu cele ale Microsoft.

La început, acesta şi-a propus să devină un lider pe plan local, nicidecum unul la nivel mondial. Compania a crescut însă foarte mult, într-o perioadă foarte scurtă.

sursa: investireoggi.it

În 4 ani, Xiaomi avea să prindă locul 3 în clasamentul mondial al producătorilor de telefoane inteligente, după Apple şi Samsung. Îşi făcuse un renume cu smartphone-uri la preţuri mici şi era considerat la acea vremea cel mai de succes start-up al lumii, poziţie pierdută ulterior în faţa celor de la UBER.

Xiaomi nu a rezistat foarte mult în top. În 2015 şi 2016, chinezii au înregistrat scăderi semnificative. Au căzut pe locul 5 pe piaţa chineză şi pe 7 la nivel mondial. Numărul de telefoane vândute a scăzut aproape la jumătate, iar la acea vreme şeful companiei dădea vina pe furnizorii de materiale.

Confruntată cu lipsa de interes pentru smartphone-urile sale, compania s-a axat mai mult pe furnizarea de soluţii hardware şi servicii online. Dar în ultima perioadă a investit masiv în inovaţie. În a doua jumătate a anului 2016, Xiaomi a început să negocieze cu Foxconn, Samsung şi cu alţi furnizori de componente pentru a-şi stabiliza producţia. Şeful companiei spunea la acea vreme că are 2 opţiuni: să meargă acasă sau să meargă în sus. A ales a doua variantă şi a început să vândă mai mult decât telefoane şi gadgeturi pentru purificatoare de aer. Xiaomi a cumpărat participaţii în sute de startup-uri din domeniul tehnologiei. A avut acces astfel la ideile a mii de ingineri care au creat conţinut şi aplicaţii preinstalate pentru propriul sistem de operare al companiei – dezvoltat pe platforma Android. A reuşit, în acest fel, să vândă mai bine de 500 de produse şi servicii unui număr de 190 de milioane de clienţi din 70 de ţări. De asemenea, a deschis sute de magazine în China şi India.

sursa: huffingtonpost.in

Xiaomi arată că se poate bate, din nou, cu producătorii mari. Anul trecut, şi-a dublat numărul de smartphone-uri vândute, comparativ cu 2016. 70% din vânzările Xiaomi sunt reprezentate de telefoanele inteligente, dar marjele de profit sunt extrem de mici.

Potrivit Bloomberg, un singur smartphone aduce un profit de 2 dolari. Prin comparaţie, Samsung câştigă 19 dolari, iar Apple 250 de dolari per unitate. Xiaomi ocupă acum locul al patrulea în rândul producătorilor de smartphone-uri, după Samsung, Apple şi Huawei, dar vrea să devină numărul unu în China în cel mult 2 ani şi jumătate.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol