16 septembrie 2024, 11:36

De peste 90 ani, fabrica de ciorapi din Sebeș ne ține picioarele calde

De peste 90 ani, fabrica de ciorapi din Sebeș  ține bunicilor, părinților și nouă picioarele calde. Fie că este cunoscută drept Fabrica de Ciorapi și Tricotaje Sebeș, fie ca TEBA sau mai nou, Ciserom, întreprinderea își păstrează calitatea și tradiția, căci altfel nu ar fi supraviețuit atâtor schimbări.

Istoria Ciserom. Din alb-negru în culori

Istoricul fabricii de ciorapi este unul început în 1927, când Gustav Bahner a înființat-o. Sub influență germanică, în 1938, întreprinderea se extinde, iar odată cu apariția comunismului, ea trece în patrimoniul statului. În 1946, dat fiind administrarea sovietică, compania este redenumită în TEBA (Textila Banat), iar în `54 este preluată de statul român.

Tehnologizarea și mărirea numărului de angajați se produce în 1974, iar după căderea comunismului fabrica își schimbă numele în Ciserom, este relatate pe site-ul de prezentare al brandului. În 1995 a devenit o societate privată cu capital autohton.

Ciserom este de fapt un acronim, care provine de la Ciorapi – Sebeș – România. De câțiva ani încoace, misiunea brandului este de a identifica noile dorințe ale consumatorului și dat fiind că trendurile în materie de fashion doresc „ciorapii la vedere„, Ciserom creează o multitudine de modele și culorii vii, potrivite vremurilor actuale. Cu toate acestea, aspectele legate de calitatea materialului.

Punctul nostru forte este diversitatea: de specialiști, forme, culori, modele. Ne inspirăm din frumos și ne place să transmitem stări de spirit prin dansuri de culori și forme. Ne inventăm și reinventăm în fiecare sezon.„, se atestă în mod oficial de brand.

Afacerea cu șosete

Cu toate că la o primă vedere, o afacere cu șosete nu pare deloc de succes, cifra de afaceri a brandului Ciserom și profitul indică opusul. Pentru anul 2016, conform site-ului Ministerului de Finanțe, cifră de afaceri netă a fost peste 23,5 milioane lei, iar profitul de aproape 850 mii lei.

Ispir Constantin, managerul general Ciserom, declara în urmă cu doi ani că estima un sfârșit de an 2015 excelent cu multe creșteri datorate și exportului pe care firma le are în SUA, Germania, Italia, Franta, Spania, Israel, informează Wall-Street.ro.

O șosetă bine aleasă, mai ales în cazul celor la vedere, extravagantă, cu modele speciale te poate scoate din anonimat, cam acesta este mesajul pe care brandul românesc încearcă să îl promoveze.

Șoseta are o modă a ei, iar noi suntem permanent preocupați de tendințele coloristice și de design ale fiecărui sezon. Prin urmare, dezvoltăm permanent colecții speciale, cu teme specifice.„, a transmis Constantin.

În 2016, la Topul Național al Firmelor ediția a XXIII-a, top organizat de Camera de Comerț și Industrie a României, Ciserom se află pe locul 1 primind Premiul Național – Industrie. De asemenea, în cadrul galei Best of Business 2016, fabrica a primit două premii, unul pentru contribuția adusă la bugetul județului Alba, dar și pentru faptul că au creat și promovat propriul brand.

[Sursă imagine: neweditionnews.ro]


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol