25 iunie 2022, 16:52

Directiva Omnibus: Produse „ca afară” şi pe piaţa românească

Dacă vă număraţi printre cei care găsesc diferențe de calitate între produsele din România și cele din vestul Europei, atunci trebuie să știți că, acum, consumatorii români se aliniază cu cei europeni în ceea ce privește drepturile și metodele de protecție pe care le asigură statul.

Directiva Omnibus, adoptată prin ordonanță de urgență, introduce clarificări privind practicile incorecte, înșelătoare sau agresive cu care ne-am confruntat adesea mulți dintre noi.

Reprezentanții Ministerului Economiei împreună cu cei ai asociațiilor profesionale și ai ANPC au avut discuții, astfel încât măsurile adoptate să asigure o protecție a consumatorilor la standardele europene pe un cadru legislativ ce permite acum operatorilor economici să își desfășoare activitatea corect și într-un mod concurențial.

Este doar una dintre afirmațiile ministrului economiei, Florin Spătaru.

”Această ordonanță de urgență va reglementa modul în care comercianţii vor promova și vor oferi produsele cumpărătorilor și diferența se va regăsi cu siguranță în fiecare produs pe care îl vom cumpăra. Fie că el va avea un conținut digital sau nu, practic tot ceea ce înseamnă comportament incorect, înşelător sau agresiv va fi sancționat prin această directivă Omnibus, care aduce cetățeanul român la aceleași standarde şi la același nivel cu orice cetățean european. Implementarea acestei directive practic ne poziționează în rândul cetățenilor europeni și practic românii vor avea parte de același produse, cu același standard, promovate corespunzător, astfel încât calitatea acestor produse să fie aceeași în România și în orice altă țară din Uniunea Europeană”, a declarat ministrul pentru Radio România Actualități.

De exemplu, dacă produse slab calitativ vor fi oferite spre vânzare, ele  vor fi marcate corespunzător, astfel încât consumatorii să știe ce vor cumpăra. Nu vor fi produse care să fie vândute sub o altă etichetă, sub un alt standard, înşelător şi bineînțeles la prețuri mult mai mari.

Sunt reglementate și eventualele sancțiuni pentru un operator economic străin care activează în România?
”Da. Aceste sancțiuni, practic, sunt aplicabile pentru orice operator, pentru orice companie care vinde produse pe piața românească. În situația, însă, în care un operator economic are un astfel de comportament în mai multe țări din Uniunea Europeană, atunci sancțiunile pot ajunge până la 4% din cifra de afaceri. Doar în aceste situații excepționale vorbim de o astfel de amendă. Pentru celelalte situații avem sume care ajung până la 2 milioane de euro”, a explicat Florin Spătaru.

FOTO: https://www.facebook.com/SpataruFlorinMarian


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol