8 mai 2024, 22:27

Dora, primul robot de recrutare produs în România – Încasări de un milion de euro în 2019

În urmă cu doar câțiva ani, părea imposibil ca unele meserii să fie înlocuite cu munca robotizată, însă fenomenul a luat amploare rapid. Dora este primul un robot de recrutare, care caută singur candidaţi în mediul online şi îi intervievează conform specificaţiilor angajatorilor.

Fondatorii Dorei spun că robotul comunică permanent cu candidaţii, îi informează cine este angajatorul, dacă au trecut de interviu, îi înștiințează când vor fi contactaţi, iar dacă nu răspund la telefonul dat de angajator, Dora îi roagă pe candidaţi să sune înapoi. În cazul respingerii acetora, Dora îi informează pe candidaţi de ce au fost respinşi şi le propune alt loc de muncă, conform experienţei lor, a disponibilităţii şi a preferinţelor salariale.

Sursa www.manager.ro

Dora ajunge la de un milion de euro în 2019

În acest moment, circa 500 de companii din cinci țări folosesc robotul de recrutare, de la firme mici cu 2-3 angajați, la companii mari care angajează mii de oameni lunar, agenții de recrutare locale, naționale și internaționale. Dora recrutează pentru orice domeniu, mai puțin pentru poziții de top management.

Companiile o pot închiria pe Dora pentru 30 de zile, pentru tarife cuprinse între 99 de euro și 149 de euro. Dora funcționează pe Facebook Messenger, Instagram și LinkedIn. În următoarele luni va funcționa oriunde, după ce companiile o vor putea implementa direct în sistemele proprii.

Sura go4it.ro

Dora a avut circa 240.000 de interviuri și a ajutat peste 27.000 de candidați să își găsească un loc de muncă, din martie 2018, atunci când a fost lansată, și până în ianuarie 2019.

În cele 11 luni de activitate, antreprenorii au investit în platforma de recrutare circa 250.000 de euro, iar anul trecut au avut încasări de 260.000 euro, urmând ca pentru 2019 încasările să fie estimate la un milion de euro.

Avantaje – Timp și costuri reduse

Cu ajutorul Dorei, specialistului în recrutare va economisi din timpul de lucru și va putea să găsească mai repede candidații care se potrivesc cu jobul disponibil. De asemenea, compania va reduce costurile legate de procesul de recrutare și va crește performanța organizației.

„În medie, un recrutor trebuie să discute cu 29 de persoane pentru a angaja una. Pentru a ajunge să discute cu aceste persoane, un recrutor trebuie să-i caute pe acei candidați, să verifice experiențele profesionale, iar muncă această i-ar lua cam o săptămâna. Dora poate avea mii de discuții simultan și, de regulă, în câteva ore reușește să-i ofere recrutorului candidații pe care în mod obișnuit i-ar avea în câteva săptămâni” a menționat Călin Ștefănescu, co-fondator Happy Recruiter, potrivit Wall-Street.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol