28 martie 2024, 23:12

Exemplu de inteligență românească: Studentul care inovează robotica

Theodor Ghincea studiază ingineria mecanica la Universitatea din Birmingham și a creat, în timpul liceului, mai mulți roboți, proiecte pentru care a atras sponsori precum KPMG, EximBank din România, Emlid din Hong Kong și Pololu din America.

Acesta participă cu o idee cu mare potențial la Future Makers: LocalEasy, aplicația care promite să reinventeze ieșitul în oraș.

Pentru inceput, as vrea sa ne spui mai multe despre tine

Voi incepe prin a ma prezenta: ma numesc Theodor Ghincea si studiez inginerie mecanica la University of Birmingham. Pasiunea pentru antreprenoriat a luat nastere in liceu cand am lucrat ca voluntar pentru YouthBank Bucuresti.

Acesta era un program care urmarea constituirea, promovarea si administrarea unui fond special destinat proiectelor implementate de liceeni, avand drept scop dezvoltarea comunitatii locale.

Sa fiu elev in unul din cele mai bune licee din tara, Colegiul National „Sfantul Sava”, a avut un rol important deoarece mi-a dezvoltat pasiunea pentru inginerie.

Nu am lasat aceasta pasiune doar in plan teoretic, ci am infiintat o echipa de robotica impreuna cu un prieten. Pe parcusul a trei ani am dezvoltat mai multi roboti: linefollower robots, un robot de stins incendii si un proiect de search and rescue (cautare si recuperare) care presupunea cautarea subiectului cu ajutorul unei drone si recuperarea acestuia cu ajutorul unui senilat.

Urmare a acestor experiente, am dobandit o serie de abilitati printre care cea de leadership, cele de comunicare si, bineinteles, management financiar. M-am folosit de aceste avantaje ulterior pentru a convinge sponsori precum: KPMG, EximBank din Romania, Emlid din Hong Kong si Pololu din America sa ne sustina in construirea si dezvoltarea acestor proiecte.

Imediat dupa ce am dat bacul impreuna cu prietenul meu, Matei Grama, am primit un impuls din partea Startup Nation si ne-am deschis un SRL-D. Ne-am inscris in program cu aplicatia LocalEasy, desi nu stiam nimic despre cum sa administrezi o firma, lucru vizibil in greselile facute ulterior.

Ce este si cum s-a nascut ideea LocalEasy?

LocalEasy are scopul de a reinventa conceptul de iesit in oras. Si aceasta idee isi are radacinile tot in liceu cand imi placea foarte mult sa vizitez locuri noi, sa descopar noi gusturi, sa aflu povestea lor, iar, apoi, sa le povestesc prietenilor mei despre experienta mea.

Ma imparteam mereu intre liceu si meditatii si faceam cumva sa gasesc acel moment de respiro in care sa ajung la un restaurant sau cafenea unde nu mai mersesem.

Cautam aceste locuri din dorinta de a le afla conceptul si mica lor istorie. Dupa o perioada in care epuizasem lista locurilor unde voiam sa ajung, ma trezeam dupa lungi cautari pe internet ca dadeam doar de liste lungi, chiar interminabile, asa ca alegeam sa merg intr-un loc deja cunoscut mie, imi creasem o rutina.

LocalEasy are la baza un concept deja existent, acela de a oferi utilizatorului optiuni de localuri, insa ce aducem nou este experienta. Aceasta experienta o scriem de la 0 punand accent pe particularitatile persoanei si rapiditate, experienta utilizatorului fiind croita pe nevoile sale si optiunile afisate pentru contextul potrivit.

Iti creezi profilul in mai putin de un minut cu ajutorul functiei Swipe, oferindu-ne detalii despre gastronomie, pretul dorit intr-un local, diete speciale, concept si muzica. Posibilitatea de a intelege preferintele publicului nostru ne ajuta sa oferim optiuni instant avand o gama larga de customizare pe interesul userului.”

Citiți continuarea pe Business24.ro


Comentariile sunt oprite pentru acest articol