18 aprilie 2024, 21:19

Un nou vis: Gara de Nord, pol intermodal principal pentru Capitală și Ilfov

Nu ne costă nimic să facem planuri (stați un pic, ba chiar costă studiile de fezabilitate!), așa că haideți să visăm din nou. CFR Infrastructură a lansat în licitație publică elaborarea studiului de fezabilitate fără de care proiectul de creştere a atractivităţii și competitivităţii transportului feroviar în zona metropolitană nu poate fi implementat.

Proiectul prevede un sistem integrat cu 16 linii de cale ferată prin și în jurul Capitalei, care vor putea aduce navetiști din extremitățile județului Ilfov. Potrivit primelor calcule, liniile vor servi 2,6 milioane de persoane, iar un abonament ar urma să coste aproximativ 100 de lei pe lună.

Complex Feroviar București presupune două faze:

  1. în prima etapă, va fi folosită infrastructura existentă, care va suferi reconfigurări de ordin tehnic;
  2. în etapa a doua, rețeaua va fi optimizată prin lucrări de infrastructură noi.

 

Valoarea estimată a contractului pentru studiul de fezabilitate este de 22,5 milioane de lei fără TVA. Sursa de finanțare este Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, în procentaj de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la bugetul de stat.

Strategia de modernizare a Complexului Feroviar București, cu o lungime desfășurată a liniilor de cale ferată de aproximativ 605,7 km, cuprinde următoarele zone de analiză și dezvoltare:

  • Complexul Feroviar București Nord – în lungime de 156,055 km;
  • Inelul Feroviar București – în lungime de 316,323 km;
  • Conexiunile cu Inelul Feroviar București – în lungime de 133,348 km.

 

Termenul limită pentru primirea ofertelor privind studiul de fezabilitate pentru modernizarea Complexului Feroviar București este 16.08.2021, iar durata contractului este de 21 de luni. Până atunci, ne putem întoarce la visare…


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol