Doi giganți media au fost amendați în Franța. Motivul: posibilitatea utilizatorilor de a refuza cookie-urile a fost mult îngreunată.
CNIL, organismul francez de supraveghere a confidențialității datelor, a anunțat că a amendat compania Google, cu suma record de 150 de milioane de euro. Facebook a fost amendată și ea cu 60 de milioane de euro.
„CNIL a constatat că site-urile facebook.com, google.fr și youtube.com nu permit refuzarea cookie-urilor la fel de ușor cum este acceptarea lor”, a precizat organismul de supraveghere într-un comunicat, menționând și platforma de video-streaming a Google.
CNIL a explicat că, deși Google și Facebook au pus la dispoziție un buton virtual pentru a permite acceptarea imediată a modulelor cookie, nu există un echivalent pentru a le refuza la fel de ușor.
Autoritatea a precizat că cele două companii au avut la dispoziție trei luni pentru a se conforma ordinelor sale, în caz contrar urmând să plătească o penalitate suplimentară de 100.000 de euro pe zi de întârziere.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol