28 aprilie 2024, 9:08

Grupul Renault a vândut în 2023 cu 9% mai multe vehicule. Ce a făcut Dacia?

Vânzările grupului Renault pe plan global au crescut cu 9% în 2023, la 2.235.345 vehicule, în timp ce Dacia, marca low-cost din portofoliul francezilor, a raportat un avans de 14,7%, transmite Reuters.

Redresarea vânzărilor vine după patru ani de declin consecutiv, în urma repoziţionării strategice a producătorului auto francez, a ieşirii de pe piaţa rusă şi a perturbărilor din lanţurile de aprovizionare.

Totuși, trebuie spus, cu acest record grupul se situează la 57% din vânzările celui mai bunan – 2018.

Vânzările grupului Renault pe plan global înregistraseră un declin de 5,9% în 2022, după vânzări record de 3,88 milioane vehicule (automobile şi camionete) în 2018.

Europa a fost responsabilă pentru 63% din vânzările grupului Renault în 2023, dar producătorul auto intenţionează să se extindă în afara continentului, lansând opt noi modele pe plan global până în 2027.

„Ne-am redobândit atractivitatea, designul nostru s-a îmbunătăţit şi ne extindem. Planul este de a continua la acelaşi nivel de performanţă în 2024”, a afirmat directorul mărcii Renault, Fabrice Cambolive.

Modelele electrificate au reprezentat 40% din vânzările mărcii Renault în 2023, în creştere de la 38% în 2022, iar maşinile complet electrice au fost responsabile pentru 11% din vânzări.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol