29 martie 2024, 13:31

Haos în Mallorca. Eurowings vinde de două ori mai multe bilete decât locuri

Nu e un secret că din ce în ce mai multe companii aeriene pun în vânzare mai multe bilete decât locuri disponibile în avion. Motivul este simplu: de cele mai multe ori sunt persoane care ratează zborul din motive mai mult sau mai puțin întemeiate.

De obicei, acest lucru se întâmplă la clasa economy, urmând ca anumiți pasageri fideli să fie selectați pentru a trece la clasa business. Nu este cazul companiilor low cost.

Săptămâna trecută, cei de la Eurowings au reușit însă o contraperformanță greu de egalat. Pentru patru zboruri din Mallorca spre Germania, compania a vândut online de două ori mai multe bilete decât locuri disponibile în avioane.

Toate cele patru zboruri erau programate la data de 3 noiembrie 2022.

„A fost o eroare de IT în sistemul de rezervare. Problema a fost remediată și nu o să se mai întâmple“, a comentat un reprezentant al companiei deținute de Lufthansa.

Afectați au fost aproape 600 de pasageri care sperau să ajungă de pe insulă în orașe germane precum Dusseldorf, Koln-Bonn, Frankfurt și Hamburg. Au fost trimise patru avioane noi, pentru a colecta pasagerii rămași în urmă.

S-a creat haos și întârzierile au fost de ore și chiar zile. Compania a fost nevoită să închirieze un avion pentru a putea onora solicitările clienților.

„La un moment dat au inceput să controleze pașapoarte și din când în când auzeam pe cineva că se bucură. Era o loterie. La gate se decidea cine pleacă cu zborul programat inițial și cine trebuie să aștepte o alternativă. A fost o nebunie“, povestește un pasager, citat de aeroTelegraph.

Compania dă asigurări că 80% dintre pasagerii care nu au primit loc în zborurile inițiale au ajuns încă din acea zi la destinație. Restul de 20% au petrecut încă o noapte în hotel și au zburat a doua zi.

Al doilea zbor spre Hamburg nu a primit aprobarea de a ateriza, astfel că pasagerii au fost debarcați la Hanovra și au continat drumul spre Hamburg cu autocarul.

Pentru toți pasagerii cu întârziere mai mare de trei ore la sosirea la destinație (față de ora afișată ințial), compania va trebui să plătească despăgubiri de până la 600 de euro.

Greșeala s-ar putea dovedi deloc avantajoasă pentru companie, care a apelat și la concurentul Condor pentru a prelua o parte dintre pasageri.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol