15 aprilie 2024, 19:55

Hotelurile din Bulgaria majorează din nou prețurile. Așa apar și glumele amare

Deși în 2023 cazările s-au scumpit din ce în ce mai mult, afacerea cu cazări turistice în masă este pe cale să crească și mai mult prețurile în Bulgaria. Iar cei din industria HoReCa par să nu țină cont de sarcasmul populației, care a răspuns deja majorării prețurilor cu ocazia Crăciunului și Revelionului cu…glume amare. „Nu-mi permit să merg la Velingrad, mă duc în Maldive”, scrie presa bulgară despre gluma la modă. Asemenea glumei românilor, referitoare la Poiana Brașov: ”Decât să mă duc în Dubai, mai bine pun încă 1.500 de euro și petrec Revelionul la Poiana Brașov”.

Un studiu recent arată că 60% dintre hoteluri își vor „încânta” clienții cu creșteri de preț de până la 10%. Există și o veste mai proastă – până la 16% plănuiesc o creștere între 10 și 20%. Doar 20% dintre respondenți vor păstra prețurile la nivelul actual. Ponderea hotelierilor care plănuiesc să ofere cazări mai ieftine este destul de mică.

Toate aceste date fac parte dintr-un sondaj național al managerilor și proprietarilor de hoteluri, realizat de Asociația Bulgară a Profesioniștilor în Management Hotelier. De asemenea, acesta arată că 2/3 dintre cei chestionați speră să-și crească veniturile cu până la 20% față de anul trecut. Nici semnalele din țările vecine Bulgariei nu sunt bune pentru turiști – arată o creștere a prețurilor. Acest lucru îi încurajează probabil pe hotelierii bulgari să testeze în continuare pragul de toleranță al clienților – autohtoni și străini.

De ce cresc prețurile?

Hotelierii justifică creșterea neîncetată a prețurilor cu argumente cunoscute – penuria de forță de muncă, inflația generală, creșterea costurilor pentru salarii. 38% dintre cei care au participat la sondaj indică faptul că lipsa de personal este o problemă majoră.

Unul din patru se plânge de condițiile în continuă schimbare și de imposibilitatea planificării pe termen lung, pentru 17% creșterea prețului bunurilor și serviciilor de consum este o provocare majoră. 13% susțin că pentru ei cea mai grea lovitură este faptul că turiștii părăsesc piețele tradiționale.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol