Doi dintre cei mai apreciați specialiști din industria turismului, Adrian Voican, vicepreședinte ANAT și vicepreședinte al Federației Asociațiilor de Promovare Turistică din România și Marius Crivțonencu, armatorul navei fluviale de croazieră MS Diana și fost președinte al Autorității Naționale pentru Turism, au explicat pentru ascultătorii ”Serviciului de Noapte” de la Radio România Actualități de ce România rămâne o destinație atractivă pentru toate categoriile de turiști.
Între din ce în ce mai palidele amintiri legate de COVID-19, scumpiri în lanț și drama războiului de la granița de nord a țării, românii se pregătesc de vacanțe.
Dincolo de vremea capricioasă și capriciile vremurilor, oamenii încearcă să uite de greutăți și se gândesc din ce în ce mai mult la modalități relaxante de petrecere a timpului liber.
În premieră, turiștii români au acum acces la croaziere dunărene internaționale, operate cu o navă românească – nava fluvială de croazieră MS Diana. Croazierele operate de nava MS Diana pornesc din portul Orșova și au ca destinații porturile Veliko Gradiște – Belgrad – Novi Sad (Serbia) și Vukovar (Croația), iar tarifele sunt cuprinse între 550 și 990 de euro de persoană. Tarifele includ toate mesele, excursii cu ghizi locali, vorbitori de limba română, precum și servicii exclusiviste la bord.
„Într-o perioadă dificilă, într-un domeniu grav afectat, am decis să facem un pas în față în industria turismului și să oferim o nouă șansă românilor și turiștilor din lumea întreagă să descopere Dunărea în toată splendoarea ei, în orice perioadă a anului, în orice anotimp”, a subliniat Marius Crivțonencu, armatorul navei MS Diana, la emisiunea ”Serviciul de noapte” cu Maria Țoghină.
Marius Crivțonencu a lansat, anul trecut, un concept unic în industria turistică autohtonă: un traseu ce prezintă Delta Dunării ptoate cele trei brațe de vărsare în Marea Neagră și Fluviul Dunărea.
Dacă în 2021, peste 2000 de turiști români și străini și-au petrecut vacanțele în Delta Dunării, la bordul navei MS Diana, în acest sezon, Marius Crivțonencu le propune românilor să descopere spectaculoasa zonă de intrare a Dunării în țară.
Turismul românesc este pregătit să răspundă dorințelor tuturor celor care aleg să își petreacă vacanța în România – a subliniat Adrian Voican, vicepreședinte ANAT și vicepreședinte al Federației Asociațiilor de Promovare Turistică din România.
Ofertele diverse și frumusețea locurilor fac din țara noastră o destinație atractivă, chiar dacă la capitolul “promovare și brand” nu stăm la fel de bine ca alte țări.
“România din păcate nu este cunoscută. Noi tăcem în timp ce alții nu știu cum să se mai laude! Există și o mică răzbunare pozitivă în lipsa de promovare: sunt turiști străini care vin în România pentru că descoperă ei înșiși ceea ce noi nu suntem în stare să promovăm”. (Adrian Voican)
O altă problemă a industriei de profil este lipsa personalului calificat, în condițiile în care turismul local este unul sezonier.
Soluții există, însă, trebuie depășite barierele birocratice. Cu o experiență de peste 40 de ani în promovarea destinațiilor turistice autohtone, Adrian Voican este optimist atunci când se gândește la viitorul turismului românesc: mai jos de atât nu poate să fie, de aceea direcția este doar una de creștere! El speră ca România să atingă pragul de 10 milioane de turiști străini și 10% din PIB.
Video: Serviciul de noapte cu Maria Țoghină, ediția din 19/20 mai 2022:
Comentariile sunt oprite pentru acest articol