Ați văzut, cu siguranță, ”asaltul” dat în ultima perioadă de medicamente-minune care promit să rezolve într-un timp record probleme de sănătate diverse, de la cele mai banale, la unele foarte complicate. Este un adevărat Vest Sălbatic online, unde “dentistul” care călătorește cu trăsura din oraș în oraș are o soluție minune, un adevărat panaceau care vindecă orice, de la negi, la melancolie.
Și aceasta este, se pare, doar una dintre fațetele publicității online la medicamente. Mai sunt și alte aspecte.
Acum, nu că se pune piciorul în prag, dar măcar se încearcă a se face puțină lumină.
Avizare
Publicitatea online la medicamentele fără prescripție medicală va fi avizată de Agenția Medicamentului. Astfel vor fi combătute informațiile incorecte care apar pe internet.
Reclamele pentru medicamentele care se vând fără prescripție vor fi distribuite şi pe rețelele de socializare. Astfel vor putea fi combătute informațiile contradictorii şi de multe ori incorecte care apar pe platformele online. Producătorii şi Agenţia Medicamentului vor să reglementeze modul în care se poate face reclamă pentru astfel de produse pe social media, tocmai ca să elimine conţinutul eronat.
În clasamentul celor mai bine vândute medicamente fără prescripţie se numără analgezicele, medicamentele de răceală, gripă şi tuse, cele pentru afecţiuni digestive şi hepatoprotectoarele. Pentru că informaţia, nu întotdeauna cea corectă, e la un click distanţă, este necesară reglementarea modului în care se face reclamă la medicamente.
“Trebuie să ne asigurăm că informația care apare pe internet este una avizată și corectă, astfel încât publicul să fie cât mai responsabil. Materialele avizate în prealabil de către Agenția Națională a Medicamentului (ANM) sunt cele care se vor regăsi în online, asta însemnând că toată informația va fi una corectă”, explică Diana Mereu, director executiv Asociația Română a Producătorilor de Medicamente fără Prescripție..
Şi Consiliul Concurenţei, în urma studiului făcut anul trecut, susţine că e nevoie de o reglementare, pentru că legislaţia existentă vizează doar ceea ce se publică pe site-uri şi interzice publicitatea pe reţelele sociale.
Softuri de monitorizare
DAN-VIRGIL PASCU, vicepreşedinte al Consiliului Concurenţei: “Colegii mei, care au făcut research pentru studiu, au găsit grupuri de consumatori de medicamente sau suplimente alimentare care descriau suplimentele alimentare ca fiind medicamente.”
RĂZVAN PRISADA, preşedinte Agenției Naționale a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR): “Avem în vedere un parteneriat cu companii de IT autorizate care pot utiliza motoarele de căutare și care ne pot ajuta să filtrăm și să eliminăm, din mediul online, la solicitarea noastră, materialele care nu sunt autorizate sau care nu sunt conforme.”
Un soft de monitorizare deja folosit de către Consiliul Român de Publicitate, pentru a monitoriza piaţa, ar putea fi folosit şi pentru reclamele la medicamente.
“Primul raport făcut pe categoria suplimente, cosmetice și produse destinate frumuseții, pe partea de influenceri am găsit cam 50% comunicări neconforme”, explică OANA COCIAŞU, preşedintele Consiliului Român de Publicitate pentru Știrile TVR.
Luna viitoare, Agenția Națională a Medicamentului va înainta Ministerului Sănătății propunerea de modificare a legislaţiei în vigoare, astfel că la începutul anului viitor am putea avea reclame şi informații corecte în aplicaţii de social media.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol