21 mai 2022, 11:40

Rentbrella, serviciul de închiriat umbrele în New York

O nouă afacere de partajare a umbrelelor se extinde în New York. Rentbrella, o aplicație care a fost lansată pentru prima dată în Brazilia în 2018, instalează chioșcuri automate aprovizionate cu 100 de umbrele fiecare, iar închirierile sunt gratuite în primele 24 de ore.

Newyorkezii folosesc aplicația de telefon pentru a scana coduri care le permit să deblocheze și să returneze umbrele la diferite chioșcuri. Este un serviciu destinat mai ales navetiștilor care nu doresc să plătească 10-15 dolari pentru o umbrelă. Dacă clienții nu returnează umbrela în decurs de 24 de ore, sunt taxați cu doi dolari pentru a doua zi și alți doi pentru a treia zi. Dacă încă nu au returnat umbrela după patru zile, taxa este de 16 dolari și pot păstra umbrela.

Au mai fost încercări

Rentbrella nu este prima întreprindere de partajare a umbrelelor. În 2016, o companie numită BrellaBox a apelat la emisiunea „Shark Tank” („Arena Leilor”) pentru a promova ideea de a închiria umbrele de ultimă generație la un preț de 1,50 de dolari pentru primele 12 ore, idee pe care omul de afaceri și gazda Kevin O’Leary a respins-o drept „poate cea mai proastă idee pe care am auzit-o vreodată.”

În 2017, compania E-Umbrella și-a pierdut aproape toate cele 300.000 de umbrele în decurs de o săptămână de la lansare. Spre deosebire de Rentbrella, E-Umbrella nu avea chioșcuri pentru depozitarea umbrelelor și nu percepea utilizatorilor o taxă dacă nu reușeau să returneze obiectele.

De când Rentbrella și-a plasat primele aparate în New York în octombrie, aproximativ 98% dintre clienți au returnat umbrelele în 24 de ore. Compania are în prezent 3.500 de umbrele în 35 de chioșcuri din Manhattan și Brooklyn și intenționează să ajungă la 100 de stații în 2022.

Rentbrella plănuiește să facă bani vânzând spațiu de reclame pe umbrele. Este un model care a funcționat în São Paulo, unde compania are aproape 400 de stații și obține profit datorită, în mare parte, reclamelor de la o companie de asigurări de sănătate. Rentbrella nu are încă sponsori în New York, dar intenționează să înceapă să vândă spațiu publicitar când va ajunge la 100 de posturi.

Rentbrella intenționează să se lanseze la Londra la începutul acestui an și ar dori să se extindă în alte orașe din SUA și Europa.

Foto: Rentbrella (via New York Post)


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol