23 octombrie 2021, 1:06

În Indonezia, un robot de pe Twitter ajută în cazul dezastrelor

Când se trezesc dimineața și văd smogul gros pe fereastră, locuitorii din Jakarta scriu pe Twitter. Când își dau seama că drumul este blocat din cauza apei mari, ei scriu pe Twitter. În cursul unei perioade de trei luni în 2013, când Indonezia era încă relativ la început în boom-ul său digital, Jakarta a contribuit deja cu aproximativ 2,4% din toate postările pe Twitter la nivel mondial. În acel an, aproape 50 de persoane au murit în urma inundațiilor care au dus la evacuarea a 20.000 de persoane. Au existat și alte inundații devastatoare în 1996, 2002 și 2007.

Astăzi, dacă un utilizator de Twitter din Jakarta scrie „banjir” în rețeaua socială, care înseamnă „inundație” în indoneziană, primește un răspuns neobișnuit de pe un cont Twitter cu numele @PetaBencana:

„Bună, sunt Robotul de Dezastre. Pentru a raporta inundațiile din apropierea dvs., răspundeți cu #flood.”

Dacă utilizatorii fac acest lucru, robotul le va trimite un link către un site unde pot localiza inundația pe o hartă, pot raporta cât de mare este apa și pot trimite o fotografie a pagubelor.

Acesta este modul în care PetaBencana produce hărți în timp real, din sursă colectivă, cu dezastre emergente, de la utilizatorii de social media, care pot raporta și cutremure, incendii forestiere, smog, vânt puternic și activitate vulcanică.

În martie 2020, când un cutremur cu magnitudinea de 5 grade a lovit Sukabumi din vestul Java, voluntarii instruiți de Societatea locală de Cruce Roșie au putut să cartografieze imediat daunele, pe care le-au transmis agențiilor. În timpul ciclonului tropical Seroja din aprilie trecut, locuitorii din provincia Nusa Tenggara de Est au folosit platforma pentru a raporta poduri prăbușite, case luate de viituri și întreruperi de curent electric. La începutul acestui an, când inundațiile masive au copleșit Jakarta săptămâni în șir, mass-media au citat date de la PetaBencana.

Fondată în capitala uneia dintre țările cele mai afectate de dezastre de pe Pământ, PetaBencana este capabilă să transforme discuțiile de pe rețelele sociale într-o viziune live la sol a catastrofelor emergente. În timp ce agențiile indoneziene de gestionare a situațiilor de urgență obișnuiau să trimită informații în documente PDF statice la intervale de șase ore, ele pot lucra acum cu PetaBencana pentru a arăta în timp real unde este nevoie de ajutor, unde drumurile sunt încă circulabile, unde spitalele încă funcționează.

Succesul lui PetaBencana în Indonezia, unde este folosit acum de agenții guvernamentale, ONG-uri și cetățeni obișnuiți, a dus la adoptarea acestuia în Filipine, Hong Kong și Vietnam. Fondatorii și susținătorii săi spun că demonstrează puterea inteligenței colective – tehnologie dezvoltată de la bază și condusă de cetățeni care se implică în mod colectiv în rezolvarea problemelor comunității.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.