26 aprilie 2024, 6:58

INTERVIURILE Editiadedimineata.ro: Florinel Chiș (ARMO): E-commerce-ul a dus la o democratizare a comerțului

Prezent la interviurile Edițiadedimineata.ro de astăzi, Directorul Executiv ARMO, Florinel Chiș, a vorbit despre comerțul online din țara noastră și despre trendul privind cumpărăturile online.

Astfel, printre altele, Florinel Chiș a comentat și despre volumul tranzacțiilor online din România și răspunderea pe care o au site-urile de tip market place față de consumatori:

„Comerțul online din România a avut o creștere semnificativă doi ani la rând 2016-2017 și păstrăm același trend în cadrul acestui an. Din această perspectivă consumatorii au acces, prin intermediul comerțului online, la milioane de produse pe care le pot compara în mod transparent: atât prețuri, cât și informații despre serviciile de vânzare și postvânzare pentru a lua decizia potrivită. Acest trend se reflectă în creșterea comerțului online, a încrederii și orientarea spre a cumpăra online. Gândiți-vă la mediul rural unde în offline am o seria limitată de produse în magazine aflate în proximitate, pe când online avem acces la milioane de produse pe care le pot compara în mod trasparent. Pot alege produsul de care am nevoie în locația pe care o doresc. Prin acest lucru economisesc timp și bani. E-commerce-ul a dus la o democratizare a comerțului, astfel încât consumatorii nu mai sunt legați strict de o gamă de produse. În ceea ce privește comerțul cross-border, companiile românești încă au o serie de challenge-uri în dezvoltarea activității în a vinde cross border. În principiu, se orientează către țările din jur – Bulgaria, Ungaria sau Polonia – iar o modalitate eficientă de a testa o nouă piață este listarea într-un market place. O serie de companii consideră că partea de e-commerce înseamnă investiție semnificativă în marketing și tehnologie, iar prin listarea pe un market place, am avantajul prin care eu mă ocup ca și business de partea operațională, iar partea de tehnologie și marketing este realizată de platforma market place. 2 Market place-urile au în general o componentă puternică de tehnologie. Ei asigură o platformă tehnologică, desfășoară activitășile și oferă instrumentele pentru partea de marketing online. Acestea sunt puse la dispoziția comercianților. Comercianții sunt cei responsabili pentru relația cu consumatorul pentru produs, detalii, ș.a.m.d. Responsabilitatea market place-urilor este limitată la partea de a oferi o platformă care funcționează și să ofere de asemenea, posibilitățile comercianților de a-și gestiona catalogul de produse și de a desfășura activitățile specifice pentru partea de comerț online.”

Florinel Chiş este specialist în ecommerce şi antreprenor cu peste 14 ani de experienţă în domeniu, începându-și cariera în timpul liceului în 2002 ca programator. În 2006, a pornit primul start-up, companie de dezvoltare software şi design care a dezvoltat numeroase proiecte pentru branduri precum Autodesk, eMAG, Romstal Group, PC Garage, Marketonline, Altex, Dedeman, Flanco. În 2012, Florinel Chiş s-a stabilit în Marea Britanie, lucrând pentru retaileri online şi Warner Music Group, unde a dezvoltat platforma globală de ecommerce a grupului. În 2013 a co-fondat Elastera, start-up britanic, platformă de hosting pentru magazine online, companie care a obţinut VC funding în Q1 2014. Totodată, Florinel Chiş a fost consultant la OSF Global pentru clienţi din Fortune 500. În prezent, Florinel Chiș este CEO-ul ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online). ARMO susţine dezvoltarea comerţului online în România, ca fiind metoda cea mai modernă şi mai eficientă de retail, ce oferă avantaje şi beneficii clare consumatorilor în comparaţie cu metodele de comerţ tradiţional.

Puteți urmări declarația de la minutul 1:42 la minutul 4:50:


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol