28 martie 2024, 20:41

INTERVIURILE Editiadedimineata.ro: Florinel Chiș, director executiv ARMO, despre Amazon în România: Pentru ei ar fi un challenge mare

Invitat astăzi la interviurile Editiadedimineta.ro a fost directorul executiv al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), Florinel Chiș.

Printre temele abordate, Florinel Chiș a comentat și asupra speculațiilor privind intrarea gigantului Amazon în online-ul din România și șansele ca această companie să se alinieze la cerințele și obiceiurile consumatorului român.

„ Compania Amazon este prezentă în România, dacă nu mă înșel, din 2008 sau 2009, având un birou la Iași. Au o serie de resurse care se ocupă de dezvoltarea software, atât pentru platformă, cât și pentru partea de cloud și de asemenea, o parte care se ocupă de gestionarea catalogului de produse pentru magazinele Amazon din alte țări. Din această perspectivă, au mai deschis un birou la București, unde aveau ca obiectiv să angajeze aproximativ 1000 de oameni, deci, compania Amazon este prezentă în România de ceva vreme. În ceea ce privește a avea un market place pentru România, țara noastră are un lucru specific și anume plata ramburs. 75% din coletele livrate din online sunt achitate ramburs, iar modelul Amazon este orientat spre plata cu cardul. Din această perspectivă, pentru ei ar fi un challenge mare pentru a se adapta la specificul pieței locale și ar fi o acțiune ineficientă. Așa că, în viitorul apropiat, nu considerăm că vom vedea activitatea Amazon în România.”

Florinel Chiş este specialist în ecommerce şi antreprenor cu peste 14 ani de experienţă în domeniu, începându-și cariera în timpul liceului în 2002 ca programator. În 2006, a pornit primul start-up, companie de dezvoltare software şi design care a dezvoltat numeroase proiecte pentru branduri precum Autodesk, eMAG, Romstal Group, PC Garage, Marketonline, Altex, Dedeman, Flanco. În 2012, Florinel Chiş s-a stabilit în Marea Britanie, lucrând pentru retaileri online şi Warner Music Group, unde a dezvoltat platforma globală de ecommerce a grupului. În 2013 a co-fondat Elastera, start-up britanic, platformă de hosting pentru magazine online, companie care a obţinut VC funding în Q1 2014. Totodată, Florinel Chiş a fost consultant la OSF Global pentru clienţi din Fortune 500. În prezent, Florinel Chiș este CEO-ul ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online). ARMO susţine dezvoltarea comerţului online în România, ca fiind metoda cea mai modernă şi mai eficientă de retail, ce oferă avantaje şi beneficii clare consumatorilor în comparaţie cu metodele de comerţ tradiţional.

Puteți urmări declarația de la minutul 6:33 la minutul 7:51:


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol