19 aprilie 2024, 1:53

Învăţământul online are același efect asupra elevilor ca vacanţa de vară, potrivit unui studiu

Un studiu făcut de Universitatea Goethe din oraşul german Frankfurt arată că învăţământul online, o obligaţie pentru mulţi elevi în timpul pandemiei de COVID-19, produce un efect similar celui al vacanţei de vară și de aceea nu sunt progrese în randamentul şi competenţele elevilor, scrie agenţia EFE, preluată de agerpres.ro.

Studiul, despre care au scris mai multe publicații germane, relevă o scădere mai pronunţată a competenţelor educaţionale în rândul copiilor şi adolescenţilor proveniţi din familii vulnerabile din punct de vedere social.

Diviziunea între săraci şi bogaţi s-a adâncit şi mai mult în timpul primelor închideri ale şcolilor din cauza pandemiei„, remarcă în acest sens Andreas Frey.

Evoluţia medie a competenţelor în perioada închiderii şcolilor din primăvara anului 2020 se caracterizează prin stagnare, cu tendinţa de diminuare a acestora, afirmă Andreas Frey, profesor de psihologie pedagogică. „Efectul este similar vacanţelor de vară„, rezumă el.

Cercetarea a fost întocmită pe baza unor date din întreaga lume referitoare la evoluţia pregătirii elevilor în perioadele în care pandemia COVID-19 a impus închiderea şcolilor şi trecerea la învăţământul online.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol