29 martie 2024, 17:11

La 22 de ani are propriul business în România. Povestea lui Ionel Burtea, un tânăr antreprenor de succes

Pentru a avea un business de succes e necesară multă muncă, destule cunoștințe și, cel mai important, să ai ambiție!

De cele mai multe ori, întâlnim oameni care vorbesc de acest domeniu cu mare ușurință, însă „despicând firul în patru”, sesizăm că pe piața românească există foarte puțini antreprenori care chiar se ocupă de afacerea lor „ca la carte”!

În aceeași măsură pe zi ce trece observăm tot mai mult că oamenii de succes, sunt cei ce au vârste trecute de 30 de ani, asta din varii motive, cum ar fi faptul că pentru construirea unui business de amploare e nevoie de trudă pe termen lung, de cunoștințe acumulate în timp, dar și de o experiență minimă necesară.

Pentru că domeniul amintit mai sus este unul pe care toți ar dori să-l exploateze, noi am făcut câteva cercetări și am descoperit un tânăr care ar putea fi profesor printre antreprenori.

Ionel Burtea este un tânăr antreprenor român, care la vârsta de doar 22 de ani are propriul business, construit pe forțe și cunoștințe proprii. Astfel, auzind acestea, al luat legătura cu Ionel, pentru a afla pe larg povestea impresionantă din spatele Abund Berry, căci așa se numește brandul pe care-l conduce cu măiestrie, și am aflat următoarele

Bună Ionel! Impresionată fiind de realizarea ta, la o vârstă atât de fragedă, am ținut neapărat să te întâlnesc și să-mi potolești câteva din curiozități. Așadar, povestește-mi cum a luat naștere Abund Berry, cum ai descoperit faimosul vin?

Ionel Burtea: Bună! Ar fi multe de povestit, însă am să încerc să fiu cât mai scurt și precis.

Ideea de business o aveam de mic, întotdeauna am făcut câte ceva, dar nu la un nivel înalt, ceea ce m-a determinat să pun bazele unei afaceri sănătoase a fost situația financiară a familiei, creata de părinții mei prin două încercări eșuate. Practic, știam că trebuie să fac ceva, nu știam ce, doar că trebuia să dezvolt ceva care să meargă, de aceea am exclus de la început ideea unei erori.

Deși mulți ar fi avut teama de un alt început, pe mine greșelile părinților m-au încurajat și oarecum m-au făcut să am încredere în mine, pornind la drum cu jumătate din lecții învățate. Așadar, Abund Berry a luat ființă în 2015, după ce am plantat un hectar de mure și o suprafață de 40 de ari de zmeură, am început să caut informații despre lucrurile pe care le-aș putea concepe din aceste fructe, moment în care am găsit vinul de mure. La momentul respectiv am aflat că era produs doar în Portugalia, Chile, Republica Moldova și SUA. Ulterior am cautat informații legate de rețete și am decis să adaptez rețeta tatălui meu de vin din struguri și așa a ieșit produsul pe care acum îl oferim spre vânzare.

editiadedimineata.ro

Interesant! Având în vedere că am auzit destule lucruri eronate legate de afacerea ta, permite-mi să te întreb, ți-ai propus să atingi vreun obiectiv acest an?

Având în vedere faptul că anul acesta am produs 3 mii de sticle, anul viitor avem ca obiectiv atingerea a 10 mii. În aceeași măsură, afacerea are mai multe ramuri. Una din ele se ocupă cu vânzarea de fructe în stare naturală în magazine cum ar fi Mega Image, iar cele două cu produsele finite, miere, suc de cătină și vin. Desigur tot pentru viitor avem în plan să producem și dulceață.

Foarte frumos! Ionel, un alt aspect despre care aș vrea să discutăm este Forbes. Este adevărat că ai fost poziționat în top 30? Te întreb asta, pentru că nu de mult citeam pe un site acest lucru.

Nu (râde), mă bucur că ai adus în discuție acest subiect, pentru ca voiam să lămuresc acest lucru. Între mine și Forbes este un parteneriat și atat. La evenimentele lor, noi mergem cu produse, este un fel de ajutor reciproc. Nu sunt în top 30 și nici nu am intenționat vreodată să ajung acolo, deoarece nu sunt adeptul topurilor.

Am înțeles, oricum, și cu loc în topurile lor și fără ești de admirat. Știi ce curiozitate mai am? Care a fost feedback-ul la început, când ai prezentat prima dată produsele tale?

Fiind singurul producător de vin de mure din țară, atutomat aduceam ceva nou pe piață, diferit cum au spus majoritatea clienților, astfel feedback-ul a avut efectul wow. Întrucât produsul nostru încă nu este în aceeași categorie de vin ca restul, ci în alta, netestată încă la noi, a fost o curiozitate pentru toată lumea, rămânând impresionați.

editiadedimineata.ro

Pe final aș vrea să-mi spui ce proiecte viitoare ai, pentru că sunt sigură că există ceva în derulare.

Da, îmi doresc să mă extind de la an, la an, așa că un proiect viitor este bazat pe Fonduri Europene, care are ca scop producerea căpșunilor bio, a siropurilor, dar și mărirea capacității de dulceață.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol