29 martie 2024, 11:32

Lipsa de personal la sol provoacă haos în aeroporturile germane. Zboruri anulate, pasageri fără bagaje

Haosul amenință aeroporturile din Germania, și cel din Frankfurt în mod special, în timpul vacanței de vară.

Din cauza lipsei de personal, companiile aeriene Lufthansa și Eurowings anulează câteva sute de zboruri cu plecare de la Frankfurt, în luna iulie, scrie Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Pasagerii trebuie să fie pregătiți pentru timpi lungi de așteptare la check-in, controalele de securitate și revendicarea bagajelor și se așteaptă ca zborurile să fie anulate în scurt timp. Unele avioane pot decola chiar și fără valizele călătorilor.

Înainte de pandemie, până la 240.000 de pasageri au fost tratați pe aeroportul din Frankfurt în zilele de vârf.

În timpul pandemiei, acest număr a scăzut la mai puțin de 40.000. Ca urmare, Fraport, societatea germană care administrează aeroportul din Frankfurt, a eliminat  aproximativ 4.000 de locuri de muncă.

Acest personal lipsește acum, pentru că acele locuri de muncă eliminate erau în principal în serviciile de handling la sol, de asistenţă acordată pasagerilor care sosesc, pleacă sau sunt în tranzit.

Furnizorul privat de servicii pentru servicii de handling la sol, WISAG, care se ocupă de aproximativ 20% dintre aeronave, și-a concediat și o parte din personal în timpul pandemiei.

Industria aviației a fost surprinsă că traficul aerian s-a redresat atât de repede. Creșterea numărului de rezervări a fost la fel de neașteptată.

În mai, aeroportul din Frankfurt a avut aproape de patru ori mai mulți pasageri decât în ​​aceeași lună cu un an înainte, informează faz.net.

Dificultățile nu sunt doar la Frankfurt, ci în aproape toate aeroporturile comerciale germane.

Mulți dintre foștii angajați și-au reorientat acum cariera și nu mai sunt disponibili să se întoarcă.

„Pentru a evita haosul”, programele de zbor vor fi îndreptate în coordonare cu companiile aeriene, iar plecările vor fi mutate de la orele de vârf la orele mai liniștite.

Blocajul nu poate fi rezolvat prea curând, așa cum a declarat într-un interviu președintele asociației patronale de handling la sol, Thomas Richter.

Personalul insuficient, grevele și lipsa de planificare înseamnă că transportatorii aerieni și operatorii aeroportuari nu pot face față cererii de călătorii, care a explodat în întreaga lume după doi ani de pandemie, scriu New York Times, BBC și Washington Post. Călătorii ar trebui să se pregătească pentru a atenua pe cât posibil șocul întârzierilor și al anulărilor de zboruri, situații cu care s-ar putea confrunta în această vară.

Este posibil ca situația să se înrăutățească și mai mult, avertizează experții în turism citați de New York Times, pe măsură ce numărul de călătorii va crește în iulie și august, iar tot mai mulți americani vor pleca la rândul lor în vacanță în Europa, beneficiind de decizia recentă a administrației Biden de a renunța la cerința de testare COVID pentru călătoriile aeriene internaționale.

Deja sute de zboruri au fost anulate sau întârziate zilnic pe principalele aeroporturi din Europa. Pe aeroporturile Heathrow din Londra și Schiphol din Amsterdam, spre exemplu, pasagerii au așteptat până la șase ore pentru controlul de securitate. Probleme, scrie Washington Post, au fost și pe aeroporturile din Stockholm și Dublin.

„Erau doar mulțimi uriașe de oameni confuzi și frustrați peste tot și nicio informație”, a explicat pentru New York Times Eliza Glass, o tânără care a sosit pe Heathrow la începutul acestei luni, doar pentru a afla că zborul ei spre Toronto a fost anulat. „După o oră de mers în cerc m-am așezat pe valiza mea și am plâns”, a adăugat ea, sintetizând senzațiile multor călători blocați pe aeroport.

De întârzieri și anulări sunt afectate numeroase companii, de linie sau low-cost, care pur și simplu nu își mai pot respecta orarul de zbor.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol