19 aprilie 2024, 2:35

LooLoo Kids. O poveste românească, frumoasă, cu 50 de milioane de abonați pe YouTube. Da, se poate!

Queen Official 16,3 milioane de abonați. CNN 14,3 milioane de abonați. Lady Gaga 22,1 milioane de abonați. Shakira 37,6 milioane de abonați. Taylor Swift 47,5 milioane de abonați. Canalul LooLoo Kids, 50,5 milioane abonați.

Dacă nu aveți copii de 3 – 4 – 6 – 7 ani, probabil că nici nu aveți idee că ultimul din această listă este un canal YouTube din România, nu-i așa?

Și în curând (spunem noi) vor “sări” și de Ariana Grande sau Ed Sheeran…

O poveste de succes? Puțin spus!

Știți poveștile americane de succes? Alea cu afaceri pornite în garaj și care au ajuns la cifre care-ți taie respirația? Ei bine LooLoo Kids (sau Mora TV, pentru că sunt deja un conglomerat cu peste 60 de MILIOANE de abonați) este o asemenea  poveste de succes.

Tu ce făceai acum 8 ani? Posibil (din păcate) cam tot ce faci și acum. Ei bine, Cristina și Alexandru Badan din Iași aveau o problemă. Își doreau pentru cei trei copii ai lor, foarte mici, cântece și animații de calitate, însă nu găseau. „Inițial am vrut să le punem copiilor melodiile copilăriei noastre, dar acestea nu erau de găsit pe YouTube“, povestesc ei.

Așa că cei doi, ea tehnician dentar și el inginer mecanic (dar “refugiat” în marketing) au decis că ar trebui să rezolve problema.  Nu aveau nicio legătură cu muzica, dar s-au gândit să creeze cântecele însoțite de animație. Au găsit câțiva colaboratori care să se ocupe de partea de animație și au început să urce primele videoclipuri pe YouTube.

Și cam asta a fos începutul. Platforma și filmulețele lor au fost descoperite repede de părinți, iar reacțiile pozitive nu au întârziat să apară, lucru care i-a încurajat.

Timp de vreo cinci-șapte ani proiectul lor a crescut, s-a multiplicat, a căpătat notorietate. Totuși, Alexandru Badan își aduce aminte de acei ani ca de anii “habar n-am”. Pentru că habar nu aveau că vor ajunge atât de sus.

Învățare prin joc

Vali Pintilescu, managerul de dezvoltare a Grupului Mora ne-a povestit cum în ultimii ani canalul a crescut exponențial. Două evenimente  – pandemia (mai mult) și apoi războiul – au adus publicul în situația de a miza mai mult pe alegerea conținutului. A devenit vizibil cum părinții, consumând mai multe știri, au găsit copiilor locuri mai bune în fața canalelor YouTube, pentru a-i feri de impactul realității.

“Câți angajați aveți?” “Vreo zece la Iași și cam 100 de colaboratori peste tot în lume”, povestește Vali Pintilescu. În cazul proiectelor lor, distanța nu a constituit un impediment. Au colaboratori în lumea întreagă. Condiții nu au fost decât două, în principal – să fie cei mai buni în domeniul lor și să rezoneze cu proiectul.

“Noi cântăm și dansăm pentru copiii din lumea întreagă, iar acest lucru ne bucură cel mai mult. Ca să-i distrăm, dar mai ales ca să-i învățăm, într-un mod cât mai adaptat vârstei lor, învățarea prin joc și prin muzică fiind cea mai ușoară. Această reușită, de a depăși 50 de milioane de abonați este o satisfacție enormă pentru întreaga echipă, dar cel mai mult ne bucură aprecierea care vine din partea părinților și a educatorilor, fie că sunt din Buenos Aires sau din Suceava!” (Alexandru Badan)

Recordul LooLoo Kids

100 de mii. Un milion. Zece milioane de abonați. Acestea sunt bornele spre care aspiră majoritatea creatorilor de conținut pe YouTube. Canalul de YouTube LooLooKids, creat de o echipă din România, a depășit 50 de milioane de abonați după doar 8 ani de activitate.

LooLooKids este unul dintre cele mai mari canale de YouTube din lume cu conținut dedicat copiilor.

Cifre halucinante

LooLooKids este cunoscut în lumea întreagă pentru cântecele și conținutul educațional pentru copii, prezentat sub forma animației 3D. Conținutul este oferit în 17 limbi: engleză, cea mai mare parte, la care se adaugă română, rusă, spaniolă, portugheză, turcă, franceză, germană, italiană, coreeană, chineză, indoneziană, arabă, norvegiană, lituaniană, poloneză, albaneză.

LooLooKids a produs peste 200 de cântece originale pentru copii, în total 520 de minute de animație 3D. Lansat în august 2014, canalul are în prezent peste 50 de milioane de abonați și mai mult de 30 de miliarde de vizualizări. Cea mai mare parte a publicului vine din Statele Unite, cu aproximativ 4 miliarde de vizualizări, urmat de Indonezia, India, Tailanda, Marea Britanie și Brazilia. (Alexandru Badan)

Cea mai populară animație

Cea mai populară animație LooLooKids este “Johny, Johny, Yes Papa, fiind al treilea cel mai vizionat video de pe YouTube, cu peste 6,5 miliarde de vizualizări. Calitatea animației, creativitatea scenariilor și muzica adaptată celor mici sunt ingredientele de bază ale succesului familiei de la Iași care a demarat întâi TraLaLa, cu cântece și animații în limba română, apoi au făcut pasul pe scena internațională.

“Ne bucurăm că un canal de YouTube din România a ajuns la o asemenea performanță globală. Tehnologia face posibil ca o echipă de oameni pasionați din Iași să ajungă să inspire zeci de milioane de familii, din întreaga lume, dincolo de orice granițe teritoriale sau culturale. Felicităm echipa LooLooKids pentru toată munca din spatele acestor rezultate.“ (Dan Oros,Head of Marketing YouTube Romania)

 

 

 

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol