20 aprilie 2024, 3:27

Mâncarea naturală, în preferințele românilor. Aproape 70% dintre ei aleg produse românești

Toți mai mulți români aleg să își schimbe stilul de viață în unul mult mai sănătos.

Cele mai noi studii arată preocuparea româniilor pentru alimentație. O companie specializată în cercetare de piaţă şi consultanţă a evidenţiat în urma unui studiu faptul că 69% dintre români declară că aleg produsele alimentare cât mai naturale, iar 68% optează pentru produse alimentare de provenienţă românească, atunci când au ocazia.

Interesul românilor faţă de alimentaţia sănătoasă nu este neapărat o noutate, dar a devenit o tendinţă mai vizibilă sub influenţa unor factori precum: campaniile educaţionale lansate de autorităţi în mass media (legate de consumul de sare, apă, grăsimi, alcool), iniţiativele unor retaileri populari de încurajare a consumului de produse locale, proaspete sau naturale, promovarea intensivă a gamelor bio sau cu ingrediente sănătoase”, a declarat Mirela Bâlcan, Senior Partner în compania Mind the Gap, arată csid.ro.

Românii se inspiră din emisiunile TV, blogurile şi site-urile pe teme de sănătate, nutriţie, mişcare etc.

34% dintre români iau suplimente alimentare sau fac diverse tratamente naturiste pentru a preveni instalarea unor afecţiuni. Sportul în rândul tinerilor este mai mare, fiind mai activi cei cu vârste cuprinse între 16 şi 29 de ani, care fac mişcare în proporţie de 56%.

De asemenea, 24% dintre români folosesc gadgeturi care îi ajută să monitorizeze calitatea somnului, consumul de calorii sau activitatea fizică.

Pe lângă dorinţa de a arăta bine, a fi cool, interesul ridicat faţă de activitatea fizică poate veni şi ca o compensare a unui stil de viaţă stresant şi sedentar, cu multe ore petrecute la serviciu şi în trafic. Ideea de a face sport, nu neapărat constant şi foarte organizat, induce oamenilor sentimentul că au făcut ceva pentru sănătatea lor. Faptul ca românii încep să facă mai mult sport este vizibil şi în competiţiile populare, devenite adevărate evenimente urbane. De asemenea, abonamentul la sală a devenit un mecanism uzual de motivare a angajaţilor din companii, iar achiziţia de device-uri smart dedicate sportului este un comportament frecvent în rândul tinerilor din marile oraşe”, a completat Mirela Bâlcan.

sursa foto: gds.ro


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol