29 martie 2024, 12:09

O companie din Marea Britanie și-a testat angajații păcălindu-i. Acum trebuie să le ofere compensații

O companie de trenuri a făcut un test șocant asupra personalului său, prin simularea unei tentative de phishing, sub aparența unei promisiuni false de bonusuri pentru munca grea din timpul pandemiei. Pe 21 aprilie, West Midlands Trains (WMT) din Marea Britanie a trimis un e-mail de la managerul Julian Edwards către aproximativ 2.500 de angajați, mulțumindu-le pentru munca depusă în ultimul an. E-mailul a sugerat că lucrătorii se pot aștepta la o recompensă financiară.

„Vă rugăm să vizitați următorul link care conține un mesaj personal de la Julian Edwards, precum și informații despre plată… Din nou, mulțumesc pentru munca depusă și sper că acest cadou vă va inspira să continuați munca bună”, se spunea în mesaj.

Însă lucrătorii care au dat clic pe link în speranța unui bonus au fost redirecționați pentru a fi informați că este de fapt un „test de simulare a phishing-ului” care a fost conceput de echipa de IT. Evident, acest lucru a atras mânia angajaților.

„Membrii noștri au făcut sacrificii reale în ultimele 12 luni și mai mult. Unii angajați WMT au luat boala la locul de muncă, unul a murit tragic, iar alții au pus membrii familiei într-un mare risc. Trebuie să știm cine a aprobat acest e-mail și avem nevoie de scuze. Mai mult, WMT trebuie să ofere un bonus pentru fiecare lucrător. În acest fel, compania poate începe să îndrepte o greșeală care a cauzat inutil atât de mult rău”, a declarat șeful sindicatului.

Muncitoarea feroviară și membră de sindicat Belly Mujinga a murit de COVID-19, în timp ce lucra la Victoria Station din Londra.

Compania a spus că ia foarte în serios securitatea cibernetică, oferind instruire regulată pe această temă și organizând exerciții.

Foto: „London Victoria Station frontage” by Loco Steve, Flickr, CC BY-SA 2.0


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol