15 aprilie 2024, 3:10

Marile ziare și reviste din SUA se pregătesc să integreze inteligența artificială în crearea de conținut

Una dintre marile companii americane din mass-media, ce deține printre altele și publicația USA Today, intenționează să includă inteligența artificială generativă pentru a ajuta la procesul de publicare a articolelor și știrilor, mai ales din rațiuni financiare.

Gannett, care este și cel mai mare editor de ziare din SUA, are în plan ca, deocamdată, să păstreze factorul uman în acest proces, astfel încât tehnologia să nu poată fi implementată automat, fără supraveghere din partea unei persoane, relatează Reuters.

Inteligența artificială generativă poate fi văzută ca o modalitate de a eficientiza și elimina unele sarcini obositoare pentru jurnaliști.

Multe redacții din SUA încă testează cel mai bun mod de a încorpora instrumente IA care generează conținut sau date noi ca răspuns la o solicitare sau o întrebare a unui utilizator.

Limitele IA generative, precum tendința de a „halucina” sau de a oferi informații false ca fiind certe, sunt deosebit de problematice într-o industrie care cere acuratețe, precum cea a jurnalismului. Au existat deja astfel de probleme în cazul CNET și Men’s Journal, ambele publicații folosind tehnologia IA pentru a genera articole care conțineau de fapt erori.

Gannett va lansa un program pilot ce va folosi IA pentru a identifica cele mai importante puncte ale unui articol și pentru a crea rezumate cu marcatori mai ușor de citit. Jurnaliștii vor avea totuși ultimul cuvânt, hotărând dacă vor folosi ceea ce este propus de IA.

Și alte nume celebre din industria știrilor abordează IA generativă cu diferite niveluri de angajament și prudență. New York Times și Washington Post sunt în faza de planificare, iar Bloomberg își dezvoltă propriul model generativ de inteligență artificială, BloombergGPT, pe care l-a instruit pe baza datelor financiare.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol