15 septembrie 2024, 20:51

Meta și Google au țintit, în secret, minorii pe YouTube cu reclame Instagram

Google și Meta au derulat o campanie publicitară pentru platforma Instagram, specific țintită către minori cu vârste între 13 și 17 ani. Campania s-a desfășurat în primele luni ale acestui an și încalcă regulile interne ale Google cu privire la publicitatea online servită utilizatorilor minori.

În ciuda politicii ce nu acceptă ca persoanele sub 18 ani să fie ținta reclamelor din mediul online, acest lucru nu pare să fii împiedicat cele două companii să încheie un parteneriat prin care minorilor le-au fost prezentate reclame pentru Instagram pe YouTube.

Surse apropiate de această campanie publicitară, citate de Financial Times, spun că ambele companii Big Tech știau că publicul țintă erau persoanele sub 18 ani și au reușit să ascundă acest lucru folosindu-se de categoria grupului ”demografic neidentificat” – o etichetă ce se referă la persoanele a căror vârstă, sex, statut, venit sau alte detalii de identificare nu sunt cunoscute și poate permite agenților de publicitate să ajungă la un public cât mai larg atunci când este selectată.

Acest „grup demografic neidentificat” înclină să fie format, mai degrabă, din adolescenți, iar sursele FT spun că Google poate să afle destul de precis vârsta acestor utilizatori prin date ce țin de activitatea online sau ce fel de descărcări fac.

Citiți continuarea AICI.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol