28 aprilie 2024, 19:10

Moda ieftină chinezească, așa numita „fast fashion”, inundă piața cu microplastic

Shein, o companie chinezească de „fast fashion”, a devenit una dintre cele mai mari companii de modă datorită economiei post-COVID și a marketingului online agresiv, care folosește inteligența artificială.

Tricourile și alte articole de îmbrăcăminte care costă doar câțiva euro sunt atractive pentru clienți, însă această practică se bazează pe exploatarea umană și este de asemenea periculoasă pentru natură.

„Fast fashion” înseamnă îmbrăcămintea cu durată scurtă de folosinţă. Așa se întâmplă și în cazul companiei Shein. Multe articole nu mai pot fi purtate după prima spălare.

Compania folosește cele mai ieftine fibre posibile, de obicei artificiale. Aceasta inundă lumea cu haine din plastic care ajung aproape imediat din colete la gunoi”, subliniază postul polonez Tok FM.

Din păcate, situația va fi tot mai întâlnită în industria modei. Shein folosește inteligența artificială pentru a urmări noile tendințe de pe TikTok și poate produce foarte repede o nouă linie vestimentară.

Bineînțeles, cu cele mai ieftine materiale, dintre care unele sunt toxice pentru mediul înconjurător.

Aparent, situația nu reprezintă o problemă pentru influencerii (în special din generația Z) care promovează foarte activ Shein și care participă foarte des la campaniile de marketing ale companiei.

În același timp, compania Shein își pregătește lansarea la Bursa de Valori din New York și face încă un pas spre dominația globală a industriei modei.

Comerțul echitabil și cumpărăturile responsabile sunt mai importante ca niciodată.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol