29 martie 2024, 4:34

Cum să te descurci cu munca hibridă. Câteva sfaturi

Când pandemia a amestecat viața noastră profesională și personală, forțându-ne pe mulți dintre noi să muncim de acasă, am învățat o lecție valoroasă despre tehnologie: poate fi un instrument incredibil de util pentru comunicarea cu colegii, dar, atunci când este utilizată fără grijă, ne poate afecta productivitatea și relațiile.

Acum, în timp ce unii profesioniști se pregătesc să se întoarcă la birou, multe companii planifică un așa-numit model hibrid, în care lucrătorii își împart orele între birou și casă. Și aici se află o nouă provocare tehnologică.

În loc de un mediu de lucru, mulți dintre noi vor avea două. Vom comuta constant între ele, colaborând cu unii colegi care sunt la birou, în timp ce alții sunt acasă. Poate fi haotic să vă dați seama ce instrumente să utilizați – de la e-mail la apeluri video – pentru a lucra împreună în fiecare situație.

Iată câteva sfaturi utile.

SMS, apel telefonic sau call video?

În timpul pandemiei, numărul de apeluri telefonice s-a dublat. Telefonul s-a dovedit a fi o metodă superioară pentru a te simți mai aproape de oameni și a te bucura mai mult de conversații. Pe măsură ce utilizarea apelurilor video a explodat în ultimul an, a devenit o adevărată preocupare un nou fenomen numit „oboseala apelurilor video”.

Când lucrăm cu colegii de la birou, putem rezista tentației de a conversa prin e-mail sau Slack. Ia în considerare o conversație față în față sau, dacă lucrați la etaje separate, un apel telefonic.

Când lucrați cu colegii la distanță, un SMS sau un e-mail este probabil cel mai bun pentru conversații rapide, cum ar fi stabilirea unei întâlniri. Pentru discuții mai serioase, un apel telefonic sau video este probabil mai bun.

Respectați limitele

Indiferent de gradul nostru într-o organizație, timpul nostru este prețios. Când munca este întreruptă de o distragere a atenției, durează în medie 23 de minute pentru a reveni la sarcina inițială. Respectarea granițelor este crucială.

Folosiți instrumente precum programarea e-mail-urilor și setarea unui mesaj de status, pe care le puteți folosi pentru a-i informa pe alții că sunteți ocupat și pentru a stabili limite.

Să presupunem că lucrați de la 9 la 17 și că la ora 19 aveți o idee pe care să o împărtășiți cu un coleg, așa că o notați într-un e-mail. Dacă trimiteți atunci e-mailul, se întâmplă două lucruri: v-ați eliminat propria graniță, informându-i pe alții că lucrați în timpul cinei și ați întrerupt un coleg în afara programului de lucru.

Deconectați-vă când trebuie

În zilele în care lucrați de acasă fără nicio separare fizică între muncă și viața personală, va trebui să faceți un efort mai deliberat pentru a vă deconecta. Uneori, cel mai bun mod de a stabili o graniță este să nu ai deloc tehnologie în jur.

O metodă pentru dezactivarea modului de lucru la domiciliu este crearea distanței fizice. De exemplu, ați putea seta o alarmă într-un dormitor la ora 17:00, obligându-vă să părăsiți spațiul de birou pentru a vă detașa atât fizic cât și mental.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol