27 octombrie 2020, 2:07

Ne-am scrântit, oare? Zbor către nicăieri, din ce în ce mai apreciate

O companie aeriană din Taiwan, cu aproximativ 120 de pasageri la bord, a efectuat sâmbătă un „zbor către nicăieri”, deasupra insulei turistice Jeju, din Coreea de Sud, pentru ca apoi să se întoarcă imediat înapoi, într-un efort de a le oferi oamenilor „frânturi de normalitate” în timpul pandemiei, relatează Reuters.

Traficul aerian e în… aer

Controlul strict de la graniţe, din cauza pandemiei, a dus la o prăbuşire cu 97,5% a traficului aerian în regiune, potrivit Asociaţiei Companiilor Aeriene din Asia.

Multora dintre cei care zboară des le este dor de senzaţia de a urca într-un avion, iar companiile îşi doresc venituri cu orice preţ, precum şi să păstreze valabile licenţele piloţilor. De aceea, au lansat astfel de curse speciale, în care doar se vizitează, din aer, obiective turistice.

Zborul de sâmbătă, al unei companii low-cost din Taiwan, Tigerair, a plecat de pe aeroportul internaţional Taoyuan din Taiwan spre Jeju, zburând în cerc la altitudine joasă pentru a le da pasagerilor şansa să vadă insula, în ciuda ceţii care a limitat vizibilitatea.

„Nu m-am mai simţit atât de bine să ies din ţară de foarte mult timp şi cred că acest eveniment este special. Este o afacere bună”, a spus Chen Shu-tzu, un pasager al zborului.

Vânzare ca la pâinea caldă

Compania aeriană Qantas a vândut, joi, în numai 10 minute, toate locurile pentru un ”zbor către nicăieri”. Pe 10 octombrie vor fi survolate unele dintre principalele atracţii turistice ale Australiei. O modalitate prin care compania încearcă să compenseze din pierderile provocate de restricţiile de călătorie în contextul pandemiei de COVID-19.

Acest zbor, care va fi efectuat cu un avion Boeing 787 ce va decola de la Sydney, va survola muntele de granit roşu Uluru, insulele Whitsundays şi Marea Barieră de Corali. Avionul va ateriza tot la Sydney după şapte ore de călătorie.

Biletele, cu preţuri cuprinse între 572 şi 2.754 de dolari (486 – 2.341 de euro), s-au vândut în zece minute, acest zbor fiind ”probabil cel mai rapid vândut în istoria Qantas”, potrivit unui reprezentant al companiei.

Din ce să mai facem bani

Printre alte modalităţi de creştere a încasărilor, Qantas a scos la vânzare obiectele care în mod normal sunt făcute cadou pasagerilor de la clasa business, inclusiv 10.000 de seturi de pijamale, care s-au vândut în câteva ore.

De asemenea, doritorii pot să achiziţioneze, pentru 25 de dolari, pachetele de cadouri oferite pasagerilor de la clasa business, care conţin cremă de mâini, pliculeţe de ceai, biscuiţi cu ciocolată şi alune, printre altele.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.